معاون نهضت سوادآموزی استان قزوین:

99 درصد جمعیت استان قزوین باسوادند/ 8 هزار بیسواد استان تعیین تکلیف می شوند

قزوین(پانا)-کبری جعفربگلو گفت: در حال حاضر 99 درصد جمعیت مخاطب استان قزوین باسوادند و بزودی برای باسوادشدن 8 هزار بیسواد بازمانده تعیین تکلیف و برنامه ریزی می کنیم.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
99 درصد جمعیت استان قزوین باسوادند/ 8 هزار بیسواد استان تعیین تکلیف می شوند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین؛ کبری جعفربگلو گفت: در حال حاضر 99 درصد جمعیت مخاطب استان قزوین باسوادند و بزودی برای باسوادشدن 8 هزار بیسواد بازمانده تعیین تکلیف و برنامه ریزی می کنیم.

کبری جعفربگلو در این جلسه اظهارداشت: سواد آموزی بزرگسالان ضلع بزرگ آموزش است و برای باسوادی این افراد باید تلاش بیشتری شود.

وی بیان کرد: تدوین عملی ریشه کنی بیسوادی و اتخاذ تصمیم برای تشکیل بانک اطلاعاتی، شناسایی و ساماندهی خیرین و تدوین برنامه های مختلف و الزام بیسوادان برای حضور در کلاسها و ارزیابی عملکرد دستگاههای استان در دستور کار قرار دارد.

معاون نهضت سواد آموزی استان قزوین یادآورشد: خوشبختانه سواد آموزی در استان قزوین در شرایط خوبی قرار دارد و از میانگین کشوری بالاتر است اما برای افراد جامانده از سوادآموزی هم برنامه های مدونی داریم.

جعفربگلو تصریح کرد: در حال حاضر 99 درصد جمعیت 10 تا 49 سال استان قزوین باسوادند و بیشترین نرخ سوادآموزی در شهرستان البرز و کمترین در شهرستان آوج است.

اجرای بسته «سوادآموزی کارساز»

وی بیان کرد: در کنار سه دوره سواد آموزی به موضوع آموزش حرف و مشاغل زود بازده هم توجه داریم و در بسته پیش بینی شده در حوزه تحول در آموزش و پرورش «بسته سواد آموزی کارساز» را اجرایی می کنیم که کاربردی است.

جعفربگلو اظهارداشت: همچنین طرح«خواندن با خانواده» و «حلقه های کتاب خوانی» هم در برنامه پنجانده شده و حدود 40 مهارت را در مراکز یادگیری آموزش می دهیم و برنامه های ملی و فرهنگی نیز پیگیری می شود.

وی گفت: از سال 95 روبکرد ما در نهضت سواد آموزی استان فعال شدن مراکز محلی بوده و تاکنون 9 مرکز در مناطق مختلف از جمله در شهرهای اطراف قزوین، اقبالیه و آوج راه اندازی شده و حدود 500 نفر در سه دوره تحت پوشش هستند.

معاون نهضت سوادآموزی استان قزوین یادآورشد: بر اساس ارزشیابی انجام شده در 25 شاخص و در جشنواره شهید رجایی در4 شاخص اختصاصی در سال گذشته رتبه عالی کسب کردیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 8 هزار بیسواد شناسایی شده که اسامی آنها در اختیار نهضت قرار گرفته که بایستی تعیین تکلیف شود.

جعفربگلو بیان کرد: انتظار داریم ضمن همکاری ادارات ثبت احوال، پست، بهزیستی و کمیته امداد و نیز در شهرستانها با برگزار شورای پشتیبانی آموزش و پرورش و حمایت فرمانداران، بخشداران و دهیاران بتوانیم بیسوادی را بسرعت در استان ریشه کن کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار