شهردار اصفهان:

خودشناسی، موجب شناخت خانواده‌ها نسبت به فرزندان و آگاهی کودکان و نوجوانان نسبت به خودشان‌ است 

اصفهان (پانا) - شهردار اصفهان در ویژه برنامه فرهنگی، هنری سربند عاشقی در حسینیه بنی فاطمه(س) گفت در گذشته صحبت از کودکان باهوش و کم‌هوش در خانواده و جامعه مطرح بود، اما امروزه در علم جدید روانشناسی بیان می‌شود که باید استعداد کودکان در سن پایین کشف شود تا بتوانند در آینده به اهداف خود دست پیدا کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۱۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
خودشناسی، موجب شناخت خانواده‌ها نسبت به فرزندان و آگاهی کودکان و نوجوانان نسبت به خودشان‌ است 

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در ویژه برنامه فرهنگی هنری سربند عاشقی که به همت فرهنگسرای نوجوان در حسینیه بنی فاطمه(س) با حضور نوجوانان و جوانان و خانواده ها برگزار شد گفت: در گذشته صحبت از کودکان باهوش و کم‌هوش در خانواده و جامعه مطرح بود، اما امروزه در علم جدید روانشناسی بیان می‌شود که باید استعداد کودکان را در سن پایین کشف کنیم تا بتوانند در آینده به اهداف خود دست پیدا کنند.

شهردار اصفهان افزود: اگر کودکان و نوجوانان هدف خود را به درستی انتخاب کنند در سن جوانی و بزرگسالی به موفقیت های بزرگی دست می‌یابند که مایه افتخار برای خود، خانواده و جامعه هستند.
قاسم زاده با بیان اینکه اگر به استعداد کودکان و نوجوانان بی توجه شود، آنان از مسیر خود دورتر می‌شوند، افزود: خودشناسی، موجب شناخت خانواده‌ها نسبت به فرزندان و آگاهی کودکان و نوجوانان نسبت به خودشان‌ است.
شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: والدین باید در طول سه سال، هوش فرزندان خود را بسنجند و سپس استعداد آنها را کشف کنند.
وی گفت: بعضی از کودکان هوش کلامی دارند و کودکانی که از این ویژگی برخوردار هستند زودتر از بقیه کلمات را بیان و شروع جمله‌سازی برای اطرافیان خود می‌کنند.
قاسم زاده افزود: کودکانی که هوش کلامی دارند در دوران تحصیل با همسالان خود ارتباط کلامی بهتری برقرار می‌کنند و اگر این موضوع به موقع شناخته شود خروجی این هنر در آینده می‌توانند آنان را به نویسندگان و اساتید بزرگی تبدیل کند.
وی با بیان اینکه برخی از کودکان در سن پایین هوش منطقی ریاضی دارند خاطرنشان کرد: این افراد از بازی‌های چیدنی و منظم کردن اشیا لذت می‌برند و همیشه اسباب بازی‌های آن‌ها منظم است و اگر به استعداد آنان توجه شود، مهندسان بزرگی را تحویل اجتماع خواهیم داد.
شهردار اصفهان با بیان اینکه برخی از کودکان هوش فضایی و تجسمی دارند تصریح کرد: قدرت تخیل در این دسته از کودکان زیاد است، این کودکان زمانی که به محیط‌های جدید می‌روند همه چیز را ضبط می‌کنند و در آینده همه آن‌ها را به یاد دارند.
قاسم‌زاده اظهار کرد: کودکانی که هوش فضایی دارند و همچنین به نقاشی و کارهای هنری علاقه نشان می‌دهند با کشف این استعداد در آنها، می توانند در آینده به معماران و گرافیست‌های بزرگ تبدیل می‌شوند.
وی ادامه داد: برخی کودکان نیز نسبت به دیگران زودتر فعالیت می‌کنند و جنب و جوش بیشتری دارند، اگر این کودکان مورد حمایت قرار گیرند می‌توانند در آینده قهرمان‌های ورزشی باشند و برای کشور افتخارآفرینی کنند.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برخی کودکان هوش موسیقایی دارند که ریتم را تشخیص می‌دهند، همچنین این دسته از افراد بیان آهنگین دارند و اگر مورد شناخت و حمایت قرار بگیرند در آینده به شاعران و یا مداحان بزرگی تبدیل می‌شوند.
لازم به ذکر است در این برنامه فرهنگی هنری و مذهبی که تمامی آیتمها توسط نوجوانان برگزار شد ، برنامه هایی همچون اجرای دکلمه، مسابقه فرهنگی، اجرای برنامه نمادین سر بند عاشقی، مداحی و ... انجام شد.

خبر نگار:رهافتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار