آغاز طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان

اصفهان (پانا) - آئین آغاز رسمی طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان با حضور مهدی اسماعیلی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، لیلاسادات ابطحی معاون آموزش ابتدایی اداره کل، محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل ، مصطفی شاهمرادی مشاور مدیرکل ، مرتضی شکری رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل، جعفر تحویل پور رئیس اداره امور قرآنی، نماز و عترت اداره کل، مجتبی شاهمرادی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان و سعید امامی معاون اجتماعی فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز  طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان

سعید امامی، معاون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: اهمیت آموزش در سنین کودکی بر هیچ کسی پوشیده نیست، دستور و نکته کلیدی که در دوره‌های متفاوت مدیریت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به عنوان اصل وجود داشته است.

وی اضافه کرد: در طی شش سال گذشته در بخش آموزش مفاهیم شهروندی تمرکز در حوزه کودک و نوجوان وجود داشت و برای اجرای این برنامه با آموزش و پرورش تعامل ایجاد شد و با حضور در مدارس برنامه‌ها پیگیری می‌شدند.

رقم خوردن طرح عمیق و ماندگاری در استان اصفهان

معاون اجتماعی فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان تاکید کرد: برای ادامه دادن این مسیر طی همکاری گسترده با مدیریت شهری جدید و تعامل ویژه با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و در سطح بالاتری در وزارت آموزش و پرورش باعث شد تا طرح عمیق و ماندگاری در استان اصفهان رقم خورده شود.

امامی تصریح کرد: امروز آئین آغاز رسمی طرح کلاس شهر در مدارس اصفهان در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ در مقاطع اول و ششم دبستان کتاب‌های ویژه‌ای تألیف شده و تفاهم نامه‌ای با آموزش و پرورش منعقد شده است و این کتاب‌ها به صورت درس‌های رسمی در برنامه‌های آموزشی دانش آموزان قرار گرفته است.

وی افزود: در دوره‌های قبلی تمرکز بر حوزه کودک وجود داشته است اما برنامه‌ای مستمر و ماندگار نبوده و این اتفاق خوشایند باعث ادامه دار شدن و ماندگاری این برنامه در شهر اصفهان خواهد بود که نتیجه تعامل سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با آموزش و پرورش برای تدوین و اجرایی شدن این درس‌ها در مدارس بوده است.

تحویل ۷۰ هزار کتاب شهروندی به آموزش و پرورش

معاون اجتماعی فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: هم اکنون قریب به ۱۰۰ هزار جلد کتاب تألیف و چاپ شده در این بخش برای پایه‌های اول تا ششم دبستان را در برنامه‌ها داشته‌ایم و ۷۰ هزار کتاب تحویل آموزش و پرورش شده و مابقی را هم در آینده تحویل می‌دهیم و برنامه‌های آموزشی کلاس درس در مدراس اصفهان به صورت رسمی از اول دی ماه شروع می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که می‌تواند در این مسیر باعث انگیزه بیشتر و راهگشایی مسیر شود در برنامه‌های آینده در نظر داریم کتاب‌هایی را برای مقاطع دوم تا پنجم دبستان در این بخش تدوین کنیم تا ارائه آموزش‌های شهروندی به دانش آموزان این پایه‌های تحصیلی هم صورت بگیرد.

امامی اظهار کرد: این اتفاق نیازمند همکاری و مساعدت آموزش و پرورش استان اصفهان است تا این طرح‌ها مستمر شده و برای نسل‌های آینده ماندگار شود و به سمت شهری پایبند به اخلاق و فرهنگ شهروندی حرکت کنیم.

در ادامه لیلا سادات ابطحی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آنچه که اتفاق افتاده ثمره سال ها تلاش همکاران من است، کسانی که در این حوزه زحمات زیادی کشیدند و جا دارد که از آن ها یاد کنیم.

مدرسه در خدمت محله،محله در خدمت مدرسه

وی ادامه داد: تفاهمنامه ای بین شهرداری و آموزش و پرورش در تیر ماه سال۹۸ امضا شد؛ تفاهنامه در این جهت بود که ما شعاری را در سند تحول بنیادین داریم با عنوان «مدرسه در خدمت محله،محله در خدمت مدرسه». همچنین نیاز به شهری داریم که شهروندان کوچک از همین امروز نگرشی را پیدا کنند و بتوانند در رشد شهرشان و مهارت هایی که به یک شهر بهتر با امنیت بیشتر کمک می‌کند، تاثیر گذار باشند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه بیان کرد: ما در حوزه ابتدایی به دنبال دانش آموزانی هستیم که مهارت های آنها توسعه پیدا کرده باشد و بتوانند شهروندانی تاثیر گذار و مسولیت پذیر باشند و بتوانند احساس تعلق به جامعه‌ خود داشته باشند و نسبت به محیط زیستشان احساس مسؤلیت زیادی داشته باشند، کسانی که بتوانند این احترام را به شکل شایسته نشان دهند. همه این ها می طلبید که ما از جامعه به عنوان جامعه‌ خودمان به عنوان کسانی که می توانیم آموزششان بدهیم کمک بگیریم و از معلمان خوش فکر خودمان هم بهره‌مند شویم و بتوانیم این آموزش ها را در کلاس درس داشته باشیم.

راه اندازی کانال در شبکه شاد

وی افزود: محتوای آموزشی برای ۳۱ هزار دانش آموز پایه اول و برای کل دانش آموزان ششم آماده شده است. اتفاق جدیدی که در حال رخ دادن است این است که کلاس شهر الان یک کانال هم در شبکه‌ شاد راه اندازی کرده است و تمام معلمان کلاس اول و ششم ابتدایی در آن عضو هستند و ما امروز قرار است از این کانال رونمایی کنیم و اولین پیام ها را در آن قرار دهیم.

مجتبی شاهمرادی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اصفهان گفت: اگر قرار است که تغییر و تحولی جدی در شهر ایجاد شود، قطعا به دست فرزندان اصفهان است. دختران و پسرانی که صاحب آینده‌ اصفهانند، کسانی که قرار است از این میراث کهن پاسداری کنند. اینها هستند که قرار است برگ جدیدی را ورق بزنند و زندگی کنند.

وی افزود: تلاش ما این بوده است همانطور که در ادوار گذشته شهر را تبدیل به یک کلاس کردیم، این‌بار شهر را ببریم داخل کلاس و به بچه ها مهارت هایی که در شهر نیاز است و برای زندگی روزمره‌شان نیاز است، آموزش دهیم. کسانی ‌که در دهه های گذشته در آموزش و پرورش بودند ،همواره این خلا را احساس کردند که بعضی از مهارت ها را نتوانسته‌اند از سیستم آموزشی بگیرند. امروز این اتفاق با همراهی و همت مشترک آموزش و پرورش و شهرداری رقم می خورد.

شاهمرادی ادامه داد: اعلام می‌کنیم که حاضریم محتواهای خود را در اختیار دیگر استان ها قرار دهیم، امیدوارم که بچه ها از خواندن کتاب ها لذت ببرند. اتفاقی که در کلاس شهر افتاده این است که کلاس شهر توجه ویژه‌ای به مثلث خانواده و معلم و دانش آموز دارد.

خبرنگار: شکیبا واثقی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار