مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

فرهنگیان و دانش آموزان سربازان اصلی جبهه نظام هستند

کرمان(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در یادواره ۹۲ شهید دانش‌آموز و فرهنگی شرق استان گفت جبهه فرهنگی بزرگترین جبهه نظام است که فرهنگیان و دانش آموزان از سربازان اصلی آن هستند.

کد مطلب: ۱۲۴۱۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان و دانش آموزان سربازان اصلی جبهه نظام هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب در یادواره ۹۲ شهید دانش آموز و فرهنگی شرق استان و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱ هزار دانش آموز و همکار فرهنگی جانباخته زلزله بم، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش ۳۶ هزار شهید دانش آموز و دو هزار و ۶۵۷ شهید فرهنگی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی با اشاره به وجود یک هزار و ۳۱۹ شهید دانش آموز و ۲۳۲ شهید فرهنگی در آموزش و پرورش استان گفت: شهدای فرهنگی و دانش آموز، ساحت تعلیم و تربیت را به آسمان مقدس شهادت پیوند دادند تا عزت، اقتدار و امنیت کشور و دستاورد های والای انقلاب را با نثار خون پاک خود تضمین کنند.

اسکندری نسب با بیان اینکه شهید، والاترین نشان بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که از لب های سرخ حقیقت می تراود، اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و آشنایی نسل جدید با آرمان‌های انقلاب و تجدید بیعت با ولایت‌ فقیه از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: شهدای دانش‌آموز ما از مظلوم‌ترین و مقرب‌ترین شهدای انقلاب هستند چرا که با سنین بسیار کم، فراغت و آسایش کودکانه خود را کنار گذاشته و وارد عرصه دفاع از میهن شدند.

اسکندری نسب با بیان اینکه امروز آسیب فرهنگی، تهدید جدی انقلاب اسلامی است و دشمن تلاش می‌کند نسل جوان را از اعتقادات و مبانی فرهنگ اسلام دور کند، گفت: ازاین‌رو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، نسل جوان و نوجوان را در برابر تهدیدهای دشمنان بیمه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مؤلفه قدرت هر کشور، قدرت فرهنگی‌ است که فرهنگ ایثار و شهادت در مرکز ثقل این قدرت فرهنگی است.

اسکندری نسب افزود: وجه تمایز قدرت جمهوری اسلامی ایران با تمام ابرقدرت‌های دنیا تکیه بر همین قدرت فرهنگی‌ است و آن‌چه می‌تواند به انقلاب اسلامی ایران استمرار بدهد و استقلال، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابل استکبار جهانی را حفظ کند، قدرت فرهنگی‌ است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه شهید سلیمانی را تبدیل به اسطوره کرده، فرهنگ ایثار و شهادت در وجود وی بود و البته همه شهدا و خانواده بزرگ سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف این فرهنگ را در وجود خود دارند و امروز دشمن همین نقطه ثقل فرهنگی را هدف و نشانه گرفته است.

اسکندری نسب تاکید کرد: ما باید هوشیار و بیدار باشیم، باید تلاش و جهاد کنیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم چرا که بالاترین مسئولیت و مأموریت ما حفظ همین فرهنگ است و فرق هم نمی‌کند در چه دستگاهی کار می‌کنیم.

اسکندری نسب گفت: آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و بالاترین دستگاه فرهنگی کشور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان مهمترین مأموریت خود تعریف کرده و بدون شک برنامه‌های متعددی را طراحی کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا در تمامی مدارس با همین نیت و عنوان صورت می گیرد و اگر قرار است این فرهنگ را توسعه بدهیم، باید تاریخ گذشته را به خودمان یادآوری کنیم و فراموش نکنیم دیروز ما کجا بودیم و چه کسانی کنار دست ما شهید شدند و امروز چه مسئولیتی در مقابل آن‌ها داریم.

اسکندری نسب گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: جوان‌های امروز به مراتب از جوان‌های اول انقلاب برای دفاع از آرمان‌ها آماده‌تر هستند، و نشانه آن هم میدان‌های مقاومت در آن سوی مرزها و شهید علی لندی است.

وی خاطر نشان کرد: جبهه فرهنگی بزرگترین جبهه نظام در برابر استکبار جهانی است که سربازان اصلی آن فرهنگیان و دانش آموزان هستند، باید قدردان خانواده‌های شهدا باشیم و در مقابل‌شان تعظیم کنیم. این لازمه ورود به عرصه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید تلاش کنیم برای تداوم راه شهیدان سیره و رفتار شهدا در زندگی ما تجلی پیدا کند.

اسکندری نسب گفت: رفتارهای عجیب شهید سلیمانی انسان را واقعا متحول می‌کند؛ رفتارش با سربازان، با مردم، با دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان و با نوزادان و رابطه او با خدای خودش و رابطه‌اش با ولی فقیه. وی در عمل به ما فرهنگ ولایت‌پذیری، تکلیف‌مداری، از خود و نفس و خانواده و مال و زر و زیور دنیا گذشتن و همه خواسته‌های نفسانی را زیر پا له کردن را ثابت کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه شهید سلیمانی یک اسم نیست‌، یک مکتب و یک مدرسه درس‌آموز است، گفت: جوهره این مکتب مقاومت و ایستادگی و دینداری و ولایتمداری است و همین دو ویژگی ایران اسلامی را در بالاترین مرتبه و اقتدار خودش قرار داده که در مکتب شهید سلیمانی است.

اسکندری نسب تاکید کرد: دانش‌آموزان باید سبک زندگی وی را مطالعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار