مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱ در جلسه ستاد شاهد منطقه گفت:

حضور همه دانش‌آموزان در مدارس با توجیه اولیاءنسبت به ضرورت آموزش حضوری میسر است

تهران (پانا)-مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 در جلسه ستاد شاهد منطقه؛ بر توجیه اولیاء و دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌های درس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
حضور همه دانش‌آموزان در مدارس با توجیه اولیاءنسبت به ضرورت آموزش حضوری میسر است

جلسه ستاد شاهد منطقه11 با حضور قدرت اله گراوند؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، اکرم السادات موسوی؛ معاون آموزش ابتدایی، سیامک حاتمی؛ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه، مرضیه بیدقی؛ کارشناس آموزش بنیاد شهید منطقه، عقیل زمانی؛ معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیران مدارس شاهد فیروزکوهی و شاهد کمیل و مسئولین شاهد منطقه در دبستان شاهد فیروزکوهی برگزار شد.

در ابتدای جلسه گراوند ضمن خیرمقدم به مدعوین جلسه گفت: خدمت به خانواده های شاهد و ایثارگر نعمت و افتخار بزرگی است که ما باید قدردان این نعمت باشیم.

وی با اشاره به بازگشایی ترکیبی مدارس بیان کرد: در شرایط فعلی دانش آموزان حداقل یک روز کامل باید در مدرسه حضور داشته باشند.

گراوند افزود: سطح دانش و مهارت های پرورشی و زیستی و رفتاری دانش آموزان دچار آسیب شده است؛ خود دانش آموزان تمایل به آموزش حضوری و حضور در کلاس درس در مدرسه را دارند، ولی درصدی از اولیاء هستند که مخالف حضور فرزندان خود در مدرسه هستند و تمایل به آموزش مجازی دارند از این رو مدیران مدارس باید از شیوه های اقناعی برای توجیه خانواده ها برای حضور در مدرسه استفاده کنند تا اولیاء نسبت به مخاطرات دوری از فضای مدرسه و آسیب های رفتاری، روحی، روانی، اجتماعی و آموزشی که بر جسم و جان فرزندان وارد می شود آگاه شوند.

گراوند بر انجام ارزشیابی حضوری دانش آموزان تاکید کرد و گفت: برای درصدی از دانش آموزان که به دلیل مشکلات خاص امکان حضور در کلاس را ندارند باید زمان اختصاصی لحاظ شود که به صورت مجزا ارزشیابی حضوری توسط معلمان انجام شود.

در ادامه حسین حسینی؛ کارشناس امور شاهد منطقه گزارشی از اقدامات انجام شده و پیگیری های برگزاری یادواره های شهدا در مدارس را ارائه کرد و مدیران مدارس شاهد کمیل و شاهد فیروزکوهی گزارشی از فعالیت های آموزشی و پرورشی سه ماهه مدرسه خود را ارائه کردند. سپس زیبا پورقبادی کارشناس مسئول شاهد و مشارکت های منطقه گزارشی از طرح پراکنده شاهد در سال تحصیلی گذشته بیان کرد.

در پایان، سیامک حاتمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ضمن اشاره بر آسیب های وارد شده در ایام کرونا بر خانواده ها و دانش آموزان بیان کرد. این آسیب ها بر دانش آموزان و خانواده های ایثارگر به دلیل مشکلات و مسائل ویژه ای که به لحاظ ایثارگری بر آنها وارد است بیشتر است از این رو مدارس شاهد باید شرایط مساعدی برای حضور حداکثری دانش آموزان خانواده های شاهد و ایثارگر در مدرسه مهیا کنند.

در پایان جلسه گراوند مدیر آموزش و پرورش منطقه و حاتمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه از کلاس های حضوری دبستان شاهد فیروزکوهی بازدید به عمل آوردند و از نزدیک روند آموزش های حضوری را مورد رصد و ارزیابی قرار دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار