معاون آموزش متوسطه شهر تهران بیان کرد:

باید نقش معلمان از انتقال‌دهنده اطلاعات به تسهیل‌کننده یادگیری ارتقاء یابد

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه شهر تهران درباره تغییر و ارتقای نقش معلمان و دانش‌آموزان تاکید کرد نقش معلمان و دانش‌آموزان از انتقال‌دهنده اطلاعات و دریافت‌کننده منفعل، باید به تسهیل کننده یادگیری و یادگیرنده متخصص ارتقا پیدا کند.

کد مطلب: ۱۲۳۴۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
باید نقش معلمان از انتقال‌دهنده اطلاعات به تسهیل‌کننده یادگیری ارتقاء یابد

جلسه کارشناسان تکنولوژی و گروه های آموزشی مناطق شهر تهران با موضوع بررسی و تحلیل محتوای آموزشی متوسطه با حضور پانته آ دری معاون آموزش متوسطه شهر تهران و مریم موسوی رییس اداره تکنولوژی شهر تهران در دبیرستان علامه حلی منطقه ١١ برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، قدرت الله گراوند؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۱، ضمن خیرمقدم به مدعوین حاضر در جلسه از زحمات ارزنده کارشناسان گروه‌های آموزشی و تکنولوژی مناطق تقدیر و تشکر کرده و بیان کرد: گروه های آموزشی مناطق نقش اساسی و بسزایی در ارتقای سطح علمی معلمان و دانش آموزان دارند.

در ادامه، پانته آ دُرّی، معاون آموزش متوسطه شهر تهران در تبیین تفاوت محیط های یادگیری فعال و انفعالی درباره تغییر و ارتقای نقش معلمان و دانش آموزان از انتقال دهنده اطلاعات و دریافت کننده منفعل، به تسهیل کننده یادگیری و یادگیرنده متخصص سخن گفت و تاکید کرد: به جای کتاب محور بودن باید برنامه محور شویم و برنامه درسی باید جایگزین کتاب شود. همچنین با توجه به شرایط فعلی، یادگیری باید به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی باشد.

دُرّی در ادامه به انتظارات از گروه های آموزشی مناطق اشاره کرد و گفت: ضمن پیگیری بازدید از گروه ها در فضای مجازی باید مهارت های شناختی، انگیزشی برای اعضای گروه های دانش آموزی و همکاران ارائه شود.

وی ضمن تاکید بر افزایش مهارت های حرفه ای معلمان بر ایجاد موقعیت یادگیری و تسهیل گری در آموزش تاکید کرد.

در ادامه جلسه مریم موسوی رییس اداره تکنولوژی شهر تهران بیان کرد: گروه های آموزشی شهر تهران با پیگیری های مستمر مسئولین و برگزاری نشست های تخصصی سرگروه های آموزشی، جلسات مستمر و برگزاری وبینارهای تخصصی برای رسیدن به اهداف آموزشی در کلیه مقاطع تحصیلی نتایج ارزنده ای به ارمغان آوردند؛ همانگونه که با برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس شاهد موفقیت های معلمان و دانش آموزان در مناطق مختلف بودیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار