دارنده مقام خاص مسابقات جهانی چرتکه:

چرتکه در درس ریاضی به من کمک کرده و می‌توانم در5 دقیقه یک صفحه معادله را حل کنم

تهران (پانا) -  فاطمه رضایی سیروس؛ دانش‌آموز دبیرستان هاجر منطقه ۱۱ و دارنده مقام جهانی مسابقات چرتکه، بیان کرد چرتکه در درس ریاضی به او کمک کرده و می‌تواند در5 دقیقه یک صفحه معادله را حل کند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
چرتکه در درس ریاضی به من کمک کرده و می‌توانم در5 دقیقه یک صفحه معادله را حل کنم

مقام Special(خاص) مسابقات جهانی چرتکه توسط دانش آموز ۱۳ساله، نازنین فاطمه رضایی سیروس کسب شد، که پس از دو سال تلاش از میدان‌ مسابقه سربلند خارج شد و توانست به مدال قهرمانی جهان دست یابد. وی که موفقیت های زیادی در این عرصه کسب کرده است از تاثیرات یادگیری چرتکه در دروس مدرسه با پانا گفت و گو کرد که صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانید.

یادگیری ریاضیات ذهنی به چه صورت است و از چه سنی توصیه می شود؟

یادگیری به دو صورت ذهنی و با چرتکه انجام می شود، در یادگیری ذهنی باید چرتکه را داخل ذهن تصور کرد و به صورت خیالی مهره ها را حرکت داد. یادگیری چرتکه سن خاصی ندارد و از هر سنی می توان آن را شروع کرد.

شما چه مدتی است که مشغول یادگیری ریاضیات ذهنی هستید و آیا در این مدت در یادگیری ریاضیات ذهنی با مشکلی مواجه شده اید؟

من نزدیک به دو سال است که در حال یادگیری چرتکه هستم و در این مدت در دو موسسه مختلف برای آموزش حضور یافته ام. با شیوع کرونا و مجازی شدن کلاس ها، یادگیری نسبت به دوره حضوری سخت تر شده است.

مسابقات چرتکه چگونه برگزار می شود و این مسابقات چه تاثیری بر شما داشته است؟

این مسابقات نزدیک دو سال است که به صورت مجازی اجرا می شود و برای این مسابقات از یک ماه قبل کلاس های تقویتی تشکیل می شود. روش محاسبه در این مسابقات دلخواه است. چرتکه ذهنم را تقویت کرده و بدون استفاده از ماشین حساب می توانم سوالات را حل کنم و دقیق تر کارهای روزانه را برنامه ریزی کنم.

چه زمانی این مقام را کسب کردید و تا کنون چند مقام از چرتکه دارید؟

هر سال این مسابقات برگزار می شود و من سال پیش مقام special را کسب کردم. امسال هم مسابقه دادم ولی هنوز برندگان مشخص نشده اند. من تا کنون یک مقام اول کشوری و یک مقام اول جهانی دارم.

انگیزه شما برای یادگیری چرتکه چیست و از چه روش هایی برای تقویت ریاضیات ذهنی استفاده کرده اید؟

هدف و علاقه من برای یادگیری چرتکه تقویت ذهن و موفقیت در درس ریاضی است و من امیدوارم در آینده بتوانم به جامعه خود خدمت کنم. معمولا بیشتر تمرین می کنم و سعی می کنم مسئله های ریاضی را بدون استفاده از ماشین حساب حل کنم و خودم ذهنی پاسخ سوالات را به دست می آورم.

آیا یادگیری ریاضیات ذهنی چرتکه به شما در یادگیری سایر دروس کمک کرده است؟

چرتکه در درس ریاضی به من کمک کرده و می توانم در پنج دقیقه یک صفحه معادله را حل کنم. می توان گفت تاثیر چرتکه؛ سریع تر حل کردن معادلات و مسائل ریاضی بوده است.

آیا برای بهتر شدن عملیات ذهنی چرتکه و موسسه تحقیقاتی ریاضیات ذهنی و برگزاری مسابقات نظری دارید؟

به نظر من اگر معادلات شنیداری باشد بهتر است، زیرا اگر به صورت نوشتاری بخواهیم مسائل یا معادلات را حل کنیم، احتمال خطا زیاد است ولی در شنیداری این اتفاق کمتر رخ می دهد.

تاکنون چند نفر را با این مهارت آشنا و یا آنها را دعوت به یادگیری چرتکه کرده اید؟

من تقریبا 5 نفر را با چرتکه آشنا کردم و 2 نفر از آن ها در حال یادگیری چرتکه هستند.

پیشنهاد شما برای همسن و سالان خود در خصوص یادگیری ریاضیات ذهنی چیست؟

یادگیری ریاضیات ذهنی باعث افزایش هوش می شود و در درس ریاضی کمک زیادی به ما می کند. پیشنهاد می کنم دوستان علاقه مند حتما در این کلاس ها شرکت کنند زیرا در زندگی و درس آنها بسیار اثرگذار است.

خبرنگار دانش آموز پانا؛ ثنا پورپرهیزکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار