اسماعیل بحری‌زاده:

نخستین دلیل بازمهندسی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی ایجاد برنامه‌های متنوع و مخاطب‌پسند است

کرمان (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی عنوان کرد نخستین دلیل بازمهندسی فعالیت‌های سازمان ایجاد برنامه‌های متنوع و مخاطب پسند است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
نخستین دلیل بازمهندسی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی ایجاد برنامه‌های متنوع و مخاطب‌پسند است

اسماعیل بحری زاده درنشست بازمهندسی تشکیلات سازمان دانش آموزی در کرمان گفت: نشست های تبیین بازمهندسی تشکیلات پیشتازان و تغییرات به عمل آمده در فعالیت های خبرگزاری دانش آموزی پانا و مجلس دانش آموزی بسیار حائز اهمیت است و گردهمایی مدرسان و مربیان سازمان دانش آموزی باعث رشد اعضای دانش آموزی سازمان از جمله پیشتازان، خبرنگاران دانش آموز و اعضای مجلس دانش آموزی خواهد شد.

وی افزود: وجود نیروهای انسانی با انگیزه در سازمان ارزشمند ترین دارایی های سازمان ما محسوب می شود و ما به وجود شما افتخار می کنیم و در واقع از یک منظر باید گفت که با تکیه بر این سرمایه بزرگ در فصل جدید سازمان دانش آموزی در تمامی حوزه ها تغییر و تحولات اساسی صورت گرفته است.

بحری زاده در ادامه بیان کرد: بدیهی است که اجرای این تغییر و تحول توسط شما باید صورت گیرد.

وی افزود ما به خرد جمعی اعتقاد داریم و معتقدیم حاصل استفاده از خرد جمعی باعث رشد سازمان خواهد شد کما اینکه نسخه تحولی فعالیت های سازمان نیز محصول هم اندیشی و هم افزایی مجموعه صاحب نظرات، مجریان، مخاطبان و ذی نفعان سازمان محسوب می شود و بحمدالله با استقبال زایدالوصف دانش آموزان و مدرسان و مربیان مواجه شده و از ابتدای سال تحصیلی جاری در سراسر کشور در حال اجراست.

وی افزود: پیاده سازی اسناد تحولی موضوع مهمی است که باید مد نظر قرار گیرد و لازمه ایجاد، حفظ و تقویت انگیزه در نیروهای زیر مجموعه، استفاده خوب و به موقع، از ایده های خوب است.

بحری زاده گفت: کم توجهی و بی توجهی به الزامات تحقق ایده های خوب سبب شکست مجموعه طراحی ها می‌شود و عدم اجرایی سازی برنامه های ایده آل، باعث می‌شود ایده‌ها ابتر بمانند.

وی افزود: اگر قرار بر تغییرات تحول آفرین در مجموعه ای داشته باشیم، باید توجه داشته باشیم که این کار زمانبر است. چون اصولا تغییر طرح و ایده ای که سالها در حال اجراست و تثبیت شده، سخت است و باید به مرور زمان انجام شود.

وی ادامه داد مدرسان و مربیان مرجع مخاطبان ما در استان‌ها هستند و در جلسات مختلف با ارائه طرح ها و ایده های متفاوت، می توانند به روز رسانی لازم را در برنامه های سازمان پیشنهاد کنند. در زمان کرونا جلسات زیادی قریب به ۸۴ جلسه برگزار شده و طرحها و ایده های متفاوتی بررسی و دررفالب طرح و برنامه عملیاتی تنظیم شده اند.

بحری زاده‌ عنوان کرد: ما از یک غربت گفتمانی رنج می‌بریم و همین موضوع باعث ایجاد شبهات زیادی می شود، باید گفتمان سازی صحیح در جامعه رواج پیدا کند تا آموزش و پرورش از این غربت گفتمانی نجات پیدا کند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی گفت: آموزش و پرورش مولد سرمایه های عظیم و زیربنایی اجتماعی است و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه را به عهده دارد و این موضوع بسیار مهمی است که نیاز به گفتمان سازی درست دارد.

وی با اشاره به این که لازم است در این نشست ها به فلسفه وجودی تغییر و تحولات بیاندیشیم و آنرا برای دیگران نیز تبیین کنیم، افزود: یکی از دلایل و فلسفه بازمهندسی تعییر شرایط و مقتضیات بر اساس تغییرات روز دنیاست. با توجه به اینکه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی دنیا به سرعت در حال تغییر هستند و تغییرات در ذائقه ها و نیاز مخاطبین نیز به قدری زیاد شده که باید همیشه به فکر ارائه برنامه جدید همسو با اسناد بالادستی و مبانی فکری و نظری حاکم بر آنها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم کار خوب را بشناسیم و معرفت به تکلیف پیدا کنیم و سپس آن را به درستی انجام دهیم و این مسئله نیز اهمیت فوق العاده زیادی دارد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی افزود: یکی از نکات مهمی هم که باید بدان توجه شود این است که اهداف سازمان دانش‌آموزی باید صریح، روشن، شفاف و قابل سنجش و ارزشیابی باشد تا جزو سازمان های، پیشرو محسوب شود.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود محور های اصلی مد نظر در تحولات طراحی شده در سازمان دانش آموزی را تعریف ماموریت سازمان مبتنی بر اسناد بالادستی، تاکید بر اصل نقش آفرینی دانش آموزان، اصالت بر تربیت باور محور و توجه به خرده فرهنگ ها در طراحی مدال ها و نشان ها و نیز تولید محتوا بیان کرد و ماموریت اصلی سازمان را زمینه سازی برای تربیت اسلامی دانش آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی در قالب فعالیت های جمعی و گروهی عنوان کرد.

لازم بذکر است که در این نشست از مدرسان و مربیان برتر استان کرمان که در اجرای بسته تحولی هر دانش آموز یک نقش اجتماعی برتر شناخته شده بودند نیز تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار