کدام عسل ایران در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد؟

تهران (پانا) - عسل گشنیز استان همدان در سطح کشور بسیار عسل پرخاصیت و خوش‌طعمی است و به عنوان یکی از عسل‌های جهانی حرفی برای گفتن دارد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
کدام عسل ایران در سطح بین‌المللی حرفی برای گفتن دارد؟

به گزارش ایسنا، میرمحسن موسویان، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کشور در حاشیه دیدار با مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی همدان و مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان، اظهار کرد: استان همدان یکی از قطب‌های مهم و تاثیرگذار در بخش زنبورداری کشور بوده و جایگاه خاصی از لحاظ ایستگاه‌های تولید و پرورش ملکه و بحث بسته بندی و تولید عسل دارد.

وی با بیان اینکه در بحث چرخه تولیدات عسل در حوزه بسته بندی که وجود دارد همدان یکی از اولین استان‌ها در سطح کشور است که تولید ارگانیک دارد، افزود: از لحاظ چرخه صفر تا صد تولید عسل و در خصوص بحث داروهایی که به زنبور عسل در این مجموعه داده می‌شود، کاملا به صورت ارگانیک است.

موسویان با اشاره به دارا بودن نشان ملی و بین المللی استان همدان در بحث تولید عسل ارگانیک خاطرنشان کرد: در رابطه با تولید عسل ارگانیک استان همدان در سطح کشور نمونه است و می تواند به عنوان یک طرح و پایلوت خوب برای سطح کشور باشد ضمن اینکه اقدامات خوب و مفیدی در این خصوص در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی همدان، همراهی و همکاری و مساعدت بسیار خوبی با اتحادیه زنبورداران استان دارد، خاطرنشان کرد: با این مساعدت و همکاری‌ها می‌توان اقدامات خوب و مثمرثمر را در حوزه زنبور داری استان همدان انجام داد.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کشور یادآور شد: امیدواریم روزی بتوان استان همدان را پایلوت کشور در خصوص زنبور عسل معرفی کرده و نتیجه آن به بهترین نحو ممکن خود را نشان دهد و این نتایج مثبت را در سطح کشور برجسته کنیم.

موسویان ادامه داد: باید سعی کنیم دیگر استان‌ها را هم مجاب کنیم که با همکاری‌هایی که بین اتحادیه‌های استانی با مجموعه جهادکشاورزی استان و اتحادیه سراسر زنبورداران و نیز در کنار آن با صندوق توسعه صنعت زنبورداری کشور دارند قدم‌های مفیدی و مثبت در رابطه با زنبورداری کشور برداریم و باقی مانده این فعالیت‌ها و تلاش‌ها برای آیندگان یک پل ارتباطی برای به‌روز کردن زنبورداری کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار