رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

شهرداری تهران امکان ساخت مسکن برای زوج‌های جوان را دارد؟

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت که شهرداری در وضعیت کنونی امکان ورود به مسکن زوج‌های جوان را ندارد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری تهران امکان ساخت مسکن برای زوج‌های جوان را دارد؟

علیرضا زاکانی، شهردار تهران روزهای پنج‌شنبه به مناطق تهران می‌رود. او به همراه معاونانش با نخبگان محلات سخن می‌گوید. در مساجد با مردم دیدار و نامه‌های مشکلات مردم را جمع‌آوری می‌کنند. در نهایت هم لیستی از تصمیم‌هایی که برای بهبود زندگی در آن منطقه گرفته شده منتشر می‌شود. اما شهردار در هر قرار خدمت به جز قول رسیدگی به مشکلات آن منطقه، وعده‌هایی هم به مردم شهر تهران می‌دهد از ایجاد صندوق قرض‌الحسنه در هر منطقه تا ایجاد پارک ویژه کودک و مادر. وعده‌هایی که با توجه به چالش‌های مالی شهرداری تحقق آنها کمی دور به نظر می‌آید.

علیرضا زاکانی در آخرین قرار خدمت خود در منطقه 17 گفته است که می‌خواهیم در هر محله‌ای زمین و مجوز را بدهیم و برای زوج‌های جوان مسکن ساخته شود و تشخیص این زوج‌ها با نخبگان و مردم محله است. بنابراین باید مجموعه فعال در شهر دست به دست هم دهند و مسئولیت‌های کارها را بپذیرند. اما آیا شهرداری چنین ظرفیتی را برای ساخت مسکن زوج جوان در قالب واگذاری زمین و مجوز به زوج‌های جوان را دارد؟

بسیاری از اعضای شورای شهر تهران تمایلی به پاسخ دادن به این پرسش ندارند. به کنایه می‌گویند قصد تقابل با شهردار را ندارند و خود شهردار باید به این سوال پاسخ دهد.

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران درخصوص این که شهرداری توان تحقق وعده ساخت مسکن برای زوج های جوان را دارد به پانا گفت: «نه چنین توانی اکنون وجود ندارد اما درخصوص جزئیات این وعده باید از آقای شهردار بپرسید. همه این وعده‌ها باید تبدیل به بودجه شود و اگر به شورا بیاید ما می‌توانیم راجع به آن صحبت کنیم.»

وی ادامه داد:‌ «در این زمینه شهرداری تهران اکنون نه اختیارات لازم را دارد و نه اکنون امکانات و بودجه اما درخصوص جزئیات بیشتر باید شهردار تهران توضیح دهد.»

عباسی با بیان اینکه برخی از برنامه‌هایی که از سوی شهرداری مطرح می‌شود نیاز به مصوبه شورای شهر تهران دارد، گفت:‌ «هنوز این برنامه‌های شهردار به شورا نیامده و مصوبه شورای شهر تهران را ندارد.»

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه وعده ساخت مسکن برای زوج‌های جوان از سوی شهرداری تهران را تحقق‌پذیر می‌داند، گفت:‌ «من معتقدم در شرایط حاضر امکان‌پذیر نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار