دانش‌آموز نخبه مشهدی موفق به کسب دو رتبه کشوری شد

مشهد (پانا) - دانش‌آموز دبیرستان آرمینه مصلی نژاد اداره آموزش و پرورش ناحیه ۶ مشهد، در بخش پژوهش جشنواره بین‌المللی ابن سینا، موفق به کسب مدال طلا شد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز نخبه مشهدی موفق به کسب دو رتبه کشوری شد

حانیه حیرانی؛ دانش آموز پایه دهم دبیرستان دخترانه آرمینه مصلی نژاد که در بخش پژوهش جشنواره بین‌المللی ابن سینا، موفق به کسب مدال طلا شد در گفت و گو با پانا گفت:«از دوران کودکی ام علاقه عجیبی به یادگرفتن اثر های جدید داشتم و می خواستم بدانم دقیقا هدف از خلقت من چه بوده است، تا اینکه با جشنواره بین المللی این سینا آشنا شدم و تحقیقاتی در رابطه با محور پژوهش انجام دادم. نام پژوهش من اثر متقابل سواد رسانه ای بر فرایند یادگیری و موفقیت دانش آموزان بود که امسال در جشنواره ابن سینا شرکت کردم و موفق به کسب مدال طلا شدم. این پژوهش حدود دو سال طول کشید. هدف اصلی من دانستن تاثیر کتاب های آموزش و پرورش بر سواد رسانه ای دانش آموزان بود. در این مسیر دشوار خانواده و مدرسه به عنوان حامی در کنار من بودند و لحظه ای مرا تنها نگذاشتند.»

وی افزود:«همان سال همراه با پژوهشم من و دوستم عسل رضایی تصمیم گرفتیم، قالب های سطحی و حجمی از جنس سیلیکون و رزین درست کنیم و اسم طرحمان را گذاشتیم، سیلوکسان در حقیقت قالبی که ما تولید کردیم از جنس سیلیکون است و می توان با این قالب ها قلب های حجمی تولید کرد که مشابه آناتومی قلب هستند. با این تفاوت که قیمت خیلی به صرفه ای دارند. با این طرح هم در محور کسب و کار جشنواره ابن سینا شرکت کردیم و جزو طرح های فینالیست برتر کشور شدیم. جوایزی که من امسال گرفتم فقط شروع کار من بود. امسال هم پروژه های جدید در دست انجام دارم که انجامشان از شهریور ماه آغاز شده است.»

حیرانی خطاب به دوستانش گفت:«هیچ وقت از متفاوت بودن و داشتن اهداف بزرگ نترسید موفقیت از آن کسانی است که تا لحظه آخر ناامید نمی شوند.»

خبرنگار: مهلا جلالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار