حسینی در دیدار با استاندار استان هرمزگان خبر داد:

اختصاص ۴ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان هرمزگان

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر به استان هرمزگان و در دیدار با استاندار این استان از اختصاص ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان محروم استان هرمزگان در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۴ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات هوشمند آموزشی دانش‌آموزان هرمزگان

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی،‌ سید جواد حسینی در این دیدار با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۰ است گفت: آموزش و پرورش استثنایی ۷ گروه دانش آموزان با نیازهای ویژه را تحت پوشش قرار داده است و از زمان تاسیس تاکنون ۱۸ برابر پوشش تحصیلی افزایش یافته است.

وی افزود: یکی از ویژگی های خاص آموزش و پرورش استثنایی، آموزش از بدو تولد به نوآموزان با نیازهای ویژه است و کشور ما در بین کشورهای اسلامی به صورت ویژه خدمات به دانش آموزان استثنایی ارائه می‌دهد

معاون وزیر با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی در ۱۷۰۰ مدرسه استثنایی و بیش از ۲۰ هزار مدرسه عادی طرح تلفیقی فراگیر در حال تحصیل هستند گفت: دانش آموزان استثنایی به ۵ تا ۱۰ برابر امکانات ، تحهیزات، اعتبار و فضای آموزشی نیاز دارند.

حسینی استان هرمزگان را استان های پیشرو در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی دانست و گفت: بر اساس پایش سرزمینی ۲۱۰ مدرسه استثنایی باید برای رسیدن به استانداردهای حداقلی در کشور ساخته شود که از این تعداد ۱۰ مدرسه متعلق به استان هرمزگان است و ادامه ساخت بخشی از این مدارس نیازمند تخصیص اعتبار صد درصدی بویژه از منابع درون استانی است.

معاون وزیر در خصوص تامین تجهیزات نهضت توان بخشی گفت: سال گذشته خیرین بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان برای تامین تجهیزات توانبخشی، آموزشی و ورزشی کمک کردند و در سال جاری ۳ میلیارد تومان به استان هرمزگان اختصاص خواهد یافت.

جانشین وزیر در طرح هدایت با تاکید بر اینکه محور اصلی آموزش ها در ایام کرونا در بستر شبکه شاد بود گفت: ۳۰ درصد دانش آموزان به وسایل هوشمند ارتباطی دسترسی نداشتند که با همت خیرین تاکنون ۱۶۲ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم اهدا شد.

وی افزود: استان هرمزگان نیز تاکنون ۴ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار اهدا کرده است و در سال جاری ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به این استان برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی اختصاص خواهد یافت.

حسینی با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضروریات تحصیل این دانش آموزان است گفت: ۶۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان هرمزگان به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد و امید است مابقی اعتبار از طریق منابع درون استانی و مشارکت شوراهای شهر تامین شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان گفت: در صورت تامین زمین برای مرکز جامع توانبخشی، تشخیصی و آموزشی استان هرمزگان، تجهیزات مورد نیاز آن از سوی آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار