تزریق بیش از 50 هزار دُز سوم واکسن کرونا در اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد تاکنون 50 هزار و 748 دُز واکسن کرونا طی مرحله سوم برای جامعه هدف استان اردبیل تزریق شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تزریق بیش از 50 هزار دُز سوم واکسن کرونا در اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته در استان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی استان بستری شدند و متأسفانه ۲ مورد فوتی ناشی از این بیماری وجود داشت.

وی افزود: بر این اساس تعداد بستری‌شدگان به ۱۳۷ بیمار رسیده است و ۳۹ بیمار کرونایی نیز به‌صورت سرپایی در مراکز درمانی استان تحت نظر قرار دارند و در شبانه‌روز گذشته ۲۰ بیمار نیز خوشبختانه با بهبود نسبی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: ۳۵ بیمار کرونایی نیز با وضعیت نامساعد در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل بستری بوده و در شبانه روز گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا ثبت نشده است.

حبیب‌زاده به تزریق یک‌میلیون و ۷۲۰ هزار و ۶۷۶ دُز واکسن مقابله با کرونا در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۹۰۱ هزار و ۳۴۳ دُز واکسن در مرحله اول، ۷۶۸هزار و ۵۸۵ دز مرحله دوم و ۵۰ هزار و ۷۴۸ دز مرحله سوم تزریق شده است.

وی با اشاره به تغییر وضعیت شهرستان‌ها تصریح کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اصلاندوز و پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله‌سوار، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با توجه به احتمال شیوع سویه امیکرون و شکننده بودن وضعیت موجود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن از جمله مواردی هستند که نقش مهمی در کنترل این بیماری دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار