باد و گردو‌ خاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد این اداره کل گفت وزش باد نسبتا شدید از صبح سه شنبه بخش هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان را فرا می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
باد و گردو‌ خاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدلهای جوی وزش، این باد نسبتا شدید مناطق زاهدان، غرب میرجاوه، شمال بزمان، تفتان و خاش را تا بعدازظهر روز چهارشنبه، اول دی ماه در بر خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به خیزش گرد و خاک و کاهش دید در جاده های ایرانشهر-بم و نصرت آباد-بم، توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری در محورهای مواصلاتی غرب استان جلوگیری شود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: هم استانی ها باید از کنترل پوشش گلخانه ها و استحکام بناها و سازه های در حال ساخت غافل نشوند. همچنین از ایستادن در نزدیکی تابلوها و بنرهای تبلیغاتی خودداری کنند.

حیدری تصریح کرد: همچنین وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید از سمت غرب از بعدازظهر سه شنبه دریای عمان و مناطق ساحلی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: این سامانه که موجب افزایش ارتفاع موج تا حدود ۱/۵ تا ۲ متر و مواج شدن دریا می‌شود، تا اواخر وقت شنبه ۴ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و شاهد اختلال در فعالیت های دریایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: صیادان از ترددهای دریایی در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خودداری کنند. همچنین از شناکردن در سواحل به شدت بپرهیزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار