مشاور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه‌ کسب و کار و کار آفرینی:

نخبه پروری، از پیدا کردن نخبگان مهم تر است

تهران (پانا) - مشاور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه کسب و کار و کارآفرینی، از اهمیت هدف‌گذاری برای نوجوان‌ها سخن گفت و عنوان کرد نخبه پروری از پیدا کردن نخبگان مهم‌تر است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۲۳۱
لینک کوتاه کپی شد
نخبه پروری، از پیدا کردن نخبگان مهم تر است

بهنود صدر؛ مشاور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حوزه کسب و کار و کارآفرینی، در رابطه با برگزاری همایش پاتوق آینه ها برای نوجوان های دهه هشتادی عنوان کرد: «هدف ما از برگزاری این همایش، نخبه پروری است. به دلیل اینکه یک دهه هشتادی پایه فکری سالم و شفافی دارد و آماده پذیرش خیلی چیزهاست، برای همین بستری تهیه شده که بتوانیم با تدریس و با دور هم جمع شدن و با استفاده از افراد متخصص به یک دستاورد برسیم و این همان نخبه پروری است. به واسطه همین، ما همه زیرساخت ها را فراهم کردیم و با بکارگیری هوش کلامی، هوش مالی، هوش اجتماعی و مدل های مختلف، به بچه های دهه هشتادی کمک می کنیم که در آینده در هر حوزه ای که بخواهند فعالیت کنند و در آن حوزه موفق باشند.»

وی افزود: «ما به واسطه داشتن یک رسانه بزرگ می توانیم آدم هایی که هم تفکر و هم سوی ما هستند را جمع کنیم. اما نکته این است که این پاتوق دهه هشتادی ها، صرفا برای بچه های مصاف یا آدم های مذهبی یا غیرمذهبی نیست، وسعت این مجموعه می‌تواند به اندازه ایران یا حتی کل دنیا باشد.»

وی ادامه داد: «هر آدمی که احساس می‌کند یک نوجوان خلاق و پر جنب و جوش و یک کودک درون خوشحال و شاد دارد، می تواند در این همایش ها شرکت کند. صرفا ما برای مهارت آموزی، مکان و تفکر و الزاما نگاه و دین تعیین نمی کنیم و برای ما مهم این است که همه نوجوانان استفاده کنند، به دلیل اینکه همه ما در یک کشور زندگی می‌کنیم و رشد یک نفر باعث رشد همه جامعه می شود.»

صدر گفت: «ما به دنبال نخبه های جامعه نرفتیم، ما نخبه پروری کردیم. بر عکس خیلی از آموزشگاه ها که فقط به دنبال نخبه ها هستند، اعتقاد ما این است که اگر بستر لازم فراهم شود، همه نخبه هستند.»

وی؛ ضمن اشاره به اهمیت هدف گذاری افزود: «اگر ما در کوتاه ترین زمان ممکن، مغز نوجوان ها را بمباران می کنیم، صرفا به این دلیل است که زمان برای دهه هشتادی ها به سرعت می‌گذرد. اگر الان هدف گذاری صورت نگیرد، در سن ٣٠ سالگی دچار بحران می شوند و در سن ۴٠ سالگی دوباره یک بحران را تجربه می کنند و هنگامی که به سن ۵٠ سالگی می‌رسند، یک پیرمرد غمگین می شوند که هیچ کاری نکرده، به واسطه همین برای ما خیلی مهم است که نوجوان ها هدف گذاری را یاد بگیرند.»

صدر در پایان گفت: «ما در اینجا یک سری از کلاس ها را با توجه به علایق بچه ها ایجاد کردیم که نوجوان ها بتوانند در هر زمینه ای شامل بازیگری، مجری گری، سخنرانی و فن بیان شرکت کنند و از این پلتفرم و فضایی که ایجاد شده نهایت استفاده را ببرند و آینده خود را تضمین کنند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ محمد باجلان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار