عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با پانا:

بودجه پیشنهادی رتبه‌بندی باید اصلاح شود

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه 25 هزار میلیارد تومانی برای اجرای لایحه رتبه‌بندی، تصریح کرد بودجه مورد نیاز اجرای رتبه‌بندی درست محاسبه نشده و باید در جریان بررسی بودجه اصلاح شود.

کد مطلب: ۱۲۴۰۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
بودجه پیشنهادی رتبه‌بندی باید اصلاح شود

سیدمحمد مولوی نماینده آبادان و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درخصوص اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان و نظرات مختلفی که نسبت به بودجه مورد نیاز رتبه‌بندی وجود دارد، گفت: «تاسف می‌خورم؛ از این جهت که من بحث رتبه‌بندی را از ابتدا تا انتها حفظ و از جزئیات آن مطلع هستم، در بحث بودجه رتبه‌بندی طی دو ماه اخیر هر کسی یک عدد مطرح کرد. سازمان امور استخدامی گفت ۹۴ هزار میلیارد تومان، کمیسیون برنامه و بودجه گفت ۲۵ هزار میلیارد تومان، مرکز پژوهش‌ها گفت ۴۶ هزار میلیارد تومان، این تشتت و تعدد ارقام نشان‌دهنده این است که هیچ محاسبه درستی صورت نگرفته است.»

وی تاکید کرد: «البته علت این است که هنوز اجرا نشده است، تا زمانی که در جدول نیاید و حکم صادر نشود و تا در مناطق این کار را انجام ندهند کسی نمی‌‌تواند دقیق محاسبه کند.»

عضو کمیسیون آموزش ادامه داد: «برای اجرای این کار در سال ۱۴۰۱ باید ۲۵ هزار میلیارد تومانی که اکنون در بودجه آمده است را افزایش بدهند که ما ان‌شاءالله هم در کمیسیون و هم در صحن صحبت خواهیم کرد.»

وی اضافه کرد: «برای این مساله دلیل هم دارم؛ اکنون رتبه‌بندی اجرا نشده و از ۳۱ شهریور قرار است اجرا شود. حال در نظر بگیرید، وقتی یک معلم که تاکنون مشمول رتبه‌بندی نبوده و از امسال شامل رتبه‌بندی شده، این معلم در سطح اول جای می‌گیرد. در این سطح اگر هیات علمی 10 میلیون می‌گیرد، معلم ما قرار است 8 میلیون تومان بگیرد. سوال اینجاست که این معلم الا چقدر می‌گیرد؟ 4 میلیون، یعنی ۴ میلیون به حقوق اضافه شده است. در رتبه‌های بعدی هم به برهمین اساس اضافه می‌شود. در همین وضعیت برای برخی معلمان یک فاصله تطبیقی رخ می‌دهد. یعنی بعد از اعمال رتبه‌بندی هم با رتبه اول فاصله دارند و در اینجا سیستم به فرد 2 میلیون تومان می‌دهد که به تفاوت تطبیق برسد.»

وی افزود: «از سوی دیگر ۲۵ هزار معلم هم مهرماه می‌خواهد مشغول به کار شوند، همچنین بازنشستگان را هم الزام کردیم که دو سال دیگر بمانند. مجموعه این‌ها یک بسته‌ای از پول می‌شود و این به طور دقیق در بودجه ۱۴۰۱ محاسبه نشده است که این را باید در جریان بررسی بودجه اصلاح کنیم.»

مولوی همچنین در رابطه با اجرای این طرح در سال جاری، گفت: «برای امسال دولت پذیرفته که طرح را اجرا کند و حتی در صحبت‌های آقای رئیس‌جمهور در صحن هم مطرح شده است و مشکلی از این بابت نیست.»

مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه هفته گذشته 24 آذر، لایحه رتبه‌بندی معلمان را تصویب و به شورای نگهبان ارسال کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار