پژوهشگر کسی است که به مسائل پیرامون خود به دقت و با کنجکاوی نگاه کند

شهرری(پانا)- به مناسبت هفته پژوهش، دبیر دبیرستان حدیث‌کساء آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری درمورد پژوهش و پژوهشگر و فعالیت آن‌ها برای رسیدن به اهداف تعیین شده سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۳۹۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
پژوهشگر کسی است که به مسائل پیرامون خود به دقت و  با کنجکاوی نگاه کند

عطیه تقوی دبیر دبیرستان حدیث‌کساء آموزش و پرورش ناحیه یک، در گفت و گو با پانا اظهار کرد: دبیر و سرگروه روانشناسی و رابط پژوهش دبیرستان حدیث کساء هستم و به مدت ۲۰ سال است که در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستم، دراین سال‌ها پایه‌های دهم تا دوازدهم را تدریس و در رشته‌های ریاضی، تجربی و انسانی درس داده‌ام؛ در حال حاضر دانشجوی سال آخر دکترای برنامه‌ریزی درسی و مشغول نوشتن رساله دکترا هستم.

وی در خصوص مقالات و پژوهش‌های خود اظهار کرد: در برنامه‌های پژوهشی آموزش و پرورش و همچنین خارج از آموزش و پرورش مشغول به فعالیت و درگردآوری مقالات در آموزش و پرورش و دانشگاه همکاری داشتم ضمن خدمت و وبینارهایی تا امسال، در زمینه تحقیق و پژوهش برگزار کردم و به صورت مستمر در سالهای متمادی، برای همکاران و دبیران به صورت مجازی و حضوری تدریس داشته‌ و حدود ۲۰ سال است که در حیطه پژوهشی فعالیت و در همایش‌ها و کنگره‌های مختلف شرکت کردم. مقالات زیادی در همایش‌ها ارائه و بعضی مقالات در روزنامه یا مجلات منتشر کرده و یکی از مقالات را در حوزه ISI به چاپ رساندم و در کنار این فعالیت‌ها کار رابط پژوهش در مدرسه حدیث کساء را نیز به عهده داشتم.

تقوی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز که عصر اطلاعات و ارتباطات است یکی از اصلی‌ترین محورها، دانایی محسوب می‌شود که شاخص اصلی پیشرفت و تعالی جامعه است، دانسته‌های ما با توجه به مطالعه و پژوهش بدست می‌آید، در واقع، پژوهش یک نوع فعالیتی است که برای رسیدن به شناخت از محیط اطراف ما است و راهی برای گسترش مرزهای دانش و باز شدن و گشودن مسیرهایی برای آینده است. برای پژوهش تعاریف متعددی عنوان شده که بعضی آن را مطالعه آگاهانه، برنامه‌ریزی روشمند در برابر مسائل پیچیده و مبهم برای رفع آن پیچیدگی معرفی کرده و تحقیق و پژوهش معمولاً فرآیندی وقت‌گیر و نیازمند صبر و شکیبایی است، پژوهشگر کسی است که به مسائل پیرامون خود با دقت و کنجکاوی نگاه می‌کند، ذهنی حساس، پویا و پرسشگر دارد، از روش‌های علمی استفاده می‌کند و تلاش مضاعف برای به نتیجه رساندن فعالیت‌های خود دارد.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا جیریایی‌شراهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار