فولادوند در آیین تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی منطقه ۱۷ عنوان کرد

فرهنگیان ستون فقرات جامعه هستند

آموزش و پرورش؛ نیروی انسانی تمام ارکان جامعه را تامین می کند

تهران(پانا) - در آیین تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی و مدیران منطقه 17 که در مجتمع فرهنگی دوکوهه برگزار شد؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران  با تقدیر و تجلیل از خدمات و تلاش‌های فرهنگیان به خصوص بازنشستگان فرهنگی تاکید کرد فرهنگیان ستون فقرات جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان ستون فقرات جامعه هستند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ عبدالرضا فولادوند؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با تقدیر و تجلیل از خدمات و تلاش های فرهنگیان به خصوص بازنشستگان فرهنگی؛ با اشاره به اینکه هیچ فعالیتی درجامعه نیست که فرهنگیان در احیا و آموزش و اجرای آن دخیل نباشند؛ اظهارکرد: یکی از اقدامات مهم؛ درونی کردن نیازهای ثانویه در دانش آموزان است؛ امروزه خیلی از نیازهای ثانویه به نیازهای اولیه مبدل شده اند و برای بهزیستی روحی و روانی فرد بسیار مهم قلمداد می شوند.

نشاط اجتماعی یعنی سرزندگی یک جامعه

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر ایجاد روحیه مشارکت در امور و جامعه پذیری در دانش آموزان افزود: باید دانش آموزان را در اجرای دقیق کارهای مشارکتی و داشتن برنامه در کارهای جمعی آموزش دهیم.

وی ایجاد نشاط اجتماعی به ویژه در دانش آموزان را حائز اهمیت دانست و ادامه داد: نشاط اجتماعی یعنی سرزندگی یک جامعه؛ جامعه صرفا به خواندن و نوشتن نیاز ندارد، نیازهای ثانویه امروزه به ویژه در زیست بوم جدید و دوران شیوع بیماری کرونا، جای نیازهای اولیه را گرفته است.

سخت ترین آموزش؛ آموزش در بحران است

فولادوند با تشکر و تجلیل از پیشکسوتان و فرهنگیانی که در دوران پاندمی بیماری کرونا ایثارگرانه تلاش کردند اظهارکرد: ایجاد تعامل و روابط متقابل یکی از مهارت هایی است که نظام آموزشی در ساختن آن نقش مهمی دارد.

فولادوند پرورش استعدادهای کودکان؛ آشنا کردن دانش آموزان با معارف دینی؛ تقویت حس نظم، مسوولیت پذیری و رعایت حقوق دیگران؛ ایجاد بینش کافی نسبت به تمدن و آموزش اطلاعات بهداشتی، ایمنی، قوانین و هنجارهای اجتماعی را از جمله کارکردهای آموزش و پرورش برشمرد و گفت: فرهنگیان نقش بی بدیلی در راستای عملیاتی کردن این کارکردها دارند و تمام فعالیت های روزمره جامعه؛ ساخته و پرداخته دستان و ذهن توانای معلمان است.

آموزش و پرورش؛ نیروی انسانی تمام ارکان جامعه را تامین می کند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به خدمات و ایثاگری های جامعه فرهنگی به خصوص طی 2 سال اخیر و ارائه آموزش در بحران اضافه کرد: سخت ترین آموزش؛ آموزش در بحران است و فرهنگیان فرهیخته همواره با جدیت در جهت آموزش و پرورش انسانهای پایبند به مبانی اخلاقی و انتقال فرهنگ دینی و ملی به نسل آینده قذم های موثری برداشته اند.

وی فرهنگیان را ستون فقرات جامعه معرفی کرد و گفت: آموزش و پرورش؛ نیروی انسانی تمام ارکان جامعه را تامین می کند.

در این مراسم از مدیران و پیشکسوتان و فرهنگیان بازنشسته منطقه 17 تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار