کاظمی: بودجه ۱۴۰۱ کنترل دولت را بر ماشین اقتصاد کامل می‌کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت در گذشته بیشتر بودجه صرف هزینه‌های جاری کشور می‌شد و دولت به‌قدری بزرگ بود که درآمدهایش خرج خودش می‌شد، از جمله حقوق و دستمزد و موارد جاری دولت، لذا باید از هزینه‌های جاری کشور کاسته شود و بودجه‌های عمرانی افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: بودجه ۱۴۰۱ کنترل دولت را بر ماشین اقتصاد کامل می‌کند

به گزارش رسالت، سیدحمیدرضا کاظمی، ضمن اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۱ که توسط رئیس‌جمهوری به مجلس تقدیم شد، گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ توسط ریاست جمهوری تقدیم مجلس شد. مردم انتظار دارند دولت انقلابی سیزدهم در جهت توسعه، اشتغال و پیشرفت و کمک به اقشار آسیب‌پذیر باشد و بودجه را طوری تنظیم کند که اقشار آسیب‌پذیر جامعه حمایت شوند.

وی افزود: زمانی که دولت سیزدهم مستقر شد با بودجه‌ای روبه‌رو بود که خودش آن را تنظیم نکرده بود با شرایط دشواری روبه‌رو بود. مردم نیز می‌دانستند که این بودجه توسط دولت قبلی تنظیم‌شده است لذا توقع کمتری از دولت داشتند.

کاظمی ادامه داد: اما حال که دولت لایحه بودجه سال آینده را به مجلس تقدیم کرده بار مسئولیتش بیش‌ازپیش افزایش پیدا می‌کند. توقع داریم در این بودجه توجه ویژه‌ای به اقشار ضعیف جامعه شود، هزینه‌های دولت کاهش پیدا کند و تا جایی که می‌توانیم باید این هزینه‌ها را کم کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس ابراز کرد: از طرفی کوچک کردن دولت گامی در جهت توسعه، پیشرفت و تعالی کشور است. زمانی که دولت هزینه‌های خود را کاهش دهد، نشان می‌دهد که دغدغه افزایش قدرت اقتصادی به بخش خصوصی را دارد و در همین راستا زمینه اشتغال را در اقتصاد ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: اکنون بخش قابل‌توجهی از مردم مشکلات جدی در حوزه مسکن دارند. دولت باید بودجه را طوری طراحی کند که بتواند نیازها را پلکانی برطرف کند. همچنین کنترل تورم و نقدینگی در بودجه به‌صورت مشهود باید مشخص باشد تا خود بودجه زمینه تورم و افزایش نقدینگی را به وجود نیاورد و باعث فشار بیشتر بر مردم نشود.

کاظمی می‌گوید: در گذشته بیشتر بودجه صرف هزینه‌های جاری کشور می‌شد و دولت به‌قدری بزرگ بود که درآمدهایش خرج خودش می‌شد، از جمله حقوق و دستمزد و موارد جاری دولت لذا تا جایی که می‌توانیم باید از هزینه‌های جاری کشور بکاهیم و بودجه‌های عمرانی را افزایش دهیم. در پس این بودجه‌های عمرانی، توسعه اشتغال و رشد اقتصادی است.

این نماینده مجلس در انتها با اشاره به افزایش بودجه ریاست جمهوری در لایحه بودجه سال آینده اذعان کرد: رئیس‌جمهوری در صحبت‌هایش تأکید کرد که باید تلاش کنیم هزینه‌های جاری کشور را کاهش و هزینه‌های عمرانی را افزایش دهیم. زمانی که در بین کل نهادها و دستگاه‌های دولتی بودجه نهاد ریاست جمهوری را افزایش می‌دهند یقینا مغایر با صحبت‌های رئیس‌جمهوری است و حتما در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق و صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار