مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

زیرنظام پژوهش و ارزشیابی، کیفیت آموزشی و پرورشی را رقم می‌زند

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه زیرنظام پژوهش و ارزشیابی، کیفیت آموزشی و پرورشی را رقم می‌زند، جشنواره های جابربن حیان، نوجوان و جوان خوارزمی را باعث هدایت ذهن دانش‌آموزان به سمت پرسشگری و پژوهش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
زیرنظام پژوهش و ارزشیابی، کیفیت آموزشی و پرورشی را رقم می‌زند

محمد دستورانی در آیین آغاز هفته پژوهش در مدرسه دخترانه 15 خرداد سرخه و در جمع معلمان و دانش آموزان پژوهنده با حضور معاون استاندار سمنان، شعار هفته پژوهش را «پژوهش مدرسه ای پشتیبان ایران قوی» اعلام کرد و گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از زیرنظام های اصلی که مسیر حرکت سند تحول است، پژوهش و ارزشیابی است.

وی افزود: پژوهش و ارزشیابی زیرنظامی است که کیفیت آموزشی و پرورشی را رقم می زند و باعث می شود که مدارس ما تبدیل به مدارس پژوهنده و معلمان ما تبدیل به معلمان پژوهشگر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، برگزاری جشنواره‌های تحولی را ناظر بر همین موضوع دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره جابربن حیان در دوره ابتدایی، جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی در دوره های متوسطه و سایر برنامه ها و فعالیت هایی از این دست، ذهن دانش آموزان را به سمت پژوهش و پرسشگری هدایت می کند.

دستورانی با بیان اینکه بیش از 10 طرح پژوهشی در آموزش و پرورش استان با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی به سرانجام رسیده است، گفت: حمایت از 350 اثر و فعالیت پژوهشی فرهنگیان، برگزاری 8 هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی پژوهش‌محور، کسب رتبه سوم کشور در زمینه پژوهش، کسب دو رتبه برتر توسط معلمان پژوهشگر و 1 رتبه برتر کشوری توسط دانش آموز پژوهشگر، توفیقاتی است که دست‌آورد اهتمام، تلاش و توجه معلمان، دانش آموزان، مدیران مدارس و پژوهشراهای دانش آموزی و دیگر دست اندرکاران در حوزه تحقیق و پژوهش است.

نظام آموزشی هر کشور، در تولید و رشد علمی آن مملکت نقش بسزایی دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سرخه نیز در این آئین با بیان اینکه نظام آموزشی هر کشور به عنوان یک نظام پویا و هدفمند در تولید و رشد علمی آن مملکت نقش بسزایی دارد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، آینده نگری همراه با آینده پژوهی را به همراه دارد و امروز آنچه اهمیت دارد، امید به آینده روشن است که شاه کلید همه قفل هاست.

مریم آشور، همچنین پژوهش را عامل مهمی در تولید دانش، آگاهی و پیشرفت جامعه اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری، دانش، آشکارترین وسیله عزت و قدرت هر کشور است.

وی افزود: تحول یکی از اهداف آموزش و پرورش است که با تربیت و آموزش سرمایه های انسانی خلاق و پژوهشگر بستر و زمینه آبادانی کشور را فراهم می کند؛ بنابراین پژوهش را باید از همان دوران دبستان آغاز کنیم تا در آینده شاهد انجام پژوهش های کاربردی توسط دانش آموزان و آینده سازان این سرزمین باشیم.

گفتنی است؛ در این آیین ضمن تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهنده شهرستان سرخه، آزمایشگاه دانش آموزی شهید سعید حسنان در آموزشگاه 15 خرداد باحضور معاون استاندار سمنان به بهره برداری رسید. این آزمایشگاه و یک کلاس درس در فضایی با مساحت 110 مترمربع از محل اعتبارات تملک دارایی و اعتبارات بنیاد برکت احداث شده است.

قابل ذکر است؛ افتتاح دارالقرآن الکریم امام علی (ع) سرخه نیز برنامه دیگری بود که در حاشیه این آیین انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار