تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری و دانش‌آموزان برتر خراسان‌شمالی

بجنورد (پانا) - با حضور مسئولین و مدیران استانی از پژوهشگران و دانش‌آموزان برتر خراسان‌شمالی با تقدیم لوح یادبود تجلیل و قدردانی شد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری و دانش‌آموزان برتر خراسان‌شمالی

در ابتدای این مراسم حسن پارسی پور، رئیس سازمان مدیریت، برنامه ریزی و آموزش استان خراسان‌شمالی ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان همایش و تبریک هفته پژوهش به فعالان عرصه تحقیق و پژوهش ضمن یادآوری اهمیت پژوهش و تحقیق در همه امور گفت: با توجه به آنکه ما در دورانی هستیم که سرعت پیشرفت علم بسیار زیاد است و کشور عزیزمان در حساس ترین دوران خود از لحاظ مسائل اقتصادی و منطقه ای قرار دارد، نگاه پژوهش محور به مسائل بسیار کارآمد است که این امر بویژه در آموزش و پرورش باید از ارکان اصلی و اولویت‌های آموزشی باشد.

وی در ادامه اشاره ای به عملکرد بهتر نهادهای خصوصی در زمینه تحقیق و پژوهش کرد و گفت: همین امر موجب همکاری های بیشتر نهادهای دولتی با بخش خصوصی شده است.

در ادامه علی بیگ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی گفت: با فرهنگ سازی پژوهش در اولین دوره های آموزشی که از مهد کودک ها و پیش دبستانی ها آغاز می شود با حضور کودکان در مدارس ادامه می یابد، می‌توانیم مقوله پژوهش را در وجود کودکانمان نهادینه کنیم که این عمل، مشابه ایجاد نقش در سنگ است که جاودانه و ماندگار خواهد ماند.

وی اظهار امیدواری کرد: با کمک دستگاه های ذیربط و خانواده ها این فرهنگ سازی از سنین کودکی آغاز شود، زیرا تولید سالم مستلزم داشتن پژوهشی کارآمد است.

بیگ زاده در ادامه گفت: متاسفانه در جامعه شاهد عارضه مدرک گرایی هستیم که بعضا موجب مشکلاتی در عرصه پژوهش می شود که نتیجه آن دفاع از پایان نامه هایی با کیفیت پایین و کپی شده است.

در ادامه محمد سعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط ویدئو کنفرانسی ضمن تشکر از مسئولین و پژوهشگران برتر استانی بیان کرد: از سال گذشته سیاست های این سازمان بر اساس بومی سازی پژوهش ها تغییر روند داده است تا با استفاده از توانایی های پژوهشگران هر استان در رفع مشکلات آن استان‌ها اقدامات شایسته تری انجام داد که مستلزم همکاری همه نهادها، بخصوص دانشگاه های هر استان است.

در پایان مراسم از پژوهشگران برتر استانی و دانش آموزان برتر استانی تجلیل به عمل آمد.

دانش آموزان پژوهشگر برتر به این شرح اعلام شدند. پرهام سپهریان از مدرسه شهدای فرهنگی، محیا سادات سبزه از مدرسه شاهد فاطمه الزهرا، پانیذ بهروز از مدرسه فرزانگان، فاطمه وحدانیت از مدرسه فرزانگان، امیر محمد بختیاری از مدرسه شاهد امام حسین و نگار محمدپور از مدرسه نمونه دولتی مصلی نژاد انتخاب شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار