تفکر‌محوری را جایگزین حفظ‌ محوری کنیم

اسلامشهر (پانا) - سرپرست مدیریت آموزش و پرورش اسلامشهر گفت لازم است قدرت تحمل شنیدن حرف و انتقاد طرف مخالف را داشته باشیم، اگرچه بر خلاف میل ما باشد؛ تحمل انتقاد، کمک‌کننده شخص برای قدم گذاشتن در مسیر پژوهش است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تفکر‌محوری را جایگزین حفظ‌ محوری کنیم

در مراسم نواخته شدن زنگ هفته پژوهش، احمد نادری سرپرست آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در سخنانی با گرامی‌داشت، هفته پژوهش با اشاره به سخنان رهبری که روحیه را برای دانش‌آموزان الزامی می‌دانند، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما باید روحیه مطالعه را در خود تقویت کنند، به نظرات دیگران گوش دهند، بررسی و تحقیق کنند، دارای روحیه خودباوری و هویت مستقل باشند، در غیر این صورت یک مصرف‌کننده هستند.

وی افزود: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، نیز روحیه خود باوری را در خود تقویت کردند و به پیروزی رسیدند و از طرف دیگر ما می‌بایست قدرت تحمل شنیدن حرف و انتقاد طرف مخالف را داشته باشیم، اگرچه بر خلاف میل ما است و تحمل انتقاد کمک کننده شخص برای قدم گذاشتن در مسیر پژوهش است.

نادری تصریح کرد: اکنون نیز ما در زمینه نانو در ردیف شش کشور برتر جهان قرار داریم و در رشته‌های هوافضا و هسته‌ای هم پیشرفت‌های عالی داریم و ادامه داد، در کنار تمام این موارد می‌بایست تفکر محوری را جایگزین حفظ محوری کرد و هفته پژوهش ناظر بر این موضوع است .

در ادامه حجت الاسلام نوروزی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان اسلامشهر نیز در سخنانی با گرامی‌داشت هفته پژوهش و تحقیق بیان کرد: در آیات کتاب الهی قرآن‌کریم و دین مبین اسلام به علم و دانش توجه بسیار زیاد شده و نشان مهم آن همین دو سوگند خوردن خداوند در قرآن به قلم و پس از به آنچه نویسندگان آن می‌نویسند، است و اینها سوگندهایی از ذات اقدس پروردگار عالم است .

مراسم نواخته شدن زنگ هفته پژوهش و تقدیراز مولفین و برترین‌های دانش‌آموزی پژوهشگر با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه، سرپرست مدیریت آموزش و پرورش و سایر مسئولان درآموزشگاه امام رضا(ع) شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار