فرشاد کاس‌نژاد*

با این کیفیت تماشای سرخآبی‌ها جذاب نیست

تهران (پانا) - استقلال و پرسپولیس می‌توانند هر هفته با گله و شکایت از داوری، نتایج خود را توجیه کنند اما واقعیت این است که آنها - به عنوان گران‌ترین تیم‌های لیگ برتر- توقعات فنی را برآورده نکرده‌اند. فیلم بازی دربی هنوز از ذهن کسی پاک نشده و آن کیفیت نازل از یاد کسی نرفته است.

کد مطلب: ۱۲۳۸۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

نه استقلال که شاکی بزرگ دو هفته قبل بود و نه پرسپولیس که شاکی بزرگ هفته گذشته است، هیچ‌کدام نمی‌توانند کیفیت پایین فوتبال خود را نادیده بگیرند. حرف و حدیث و اعتراض به درد توجیه در رسانه‌ها می‌خورد اما جدول سرانجام با کیفیت و نتیجه تیم‌ها تنظیم می‌شود.

هر دو تیم طی ده هفته از لیگ پیروزی‌هایی داشته‌اند، هنوز در کورس قهرمانی هستند، همچنان امید زودهنگام به صدرنشینی هم دارند اما با کیفیتی فوتبال بازی می‌کنند که تناسبی با سرمایه‌گذاری در این دو باشگاه ندارد.

یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی فصل جاری را در حالی شروع کردند که نه فقط سرمربی بلکه رئیس تیم خود بودند، با اختیارات کامل و حتی اختیاراتی خارج از عرف برای یک سرمربی. مدیران هر دو باشگاه - به رغم انتقاداتی که به انتخاب یا عملکرد آنها می‌تواند وارد باشد- برای دو سرمربی سنگ تمام گذاشتند. هر آنچه بود و نبود برای خرید بازیکن هزینه شد و باشگاه با انبوهی از بدهی باید ادامه دهد. پرسپولیس البته از پنجره بسته نقل و انتقالات آسیب‌هایی دید اما دست گل‌محمدی برای خریدهای داخلی باز بود.

با پول یکی دو بازیکن از استقلال و پرسپولیس می‌توان یک باشگاه را اداره کرد اما کیفیتی که این دو تیم در لیگ به نمایش می‌گذارند، چیزی نیست که تماشایش جذاب باشد.

استقلال خود را پس از دربی اصلاح کرد و کمی به خود آمد، پرسپولیس هم به خود نیامد و حتی یحیی گل‌محمدی پس از دربی از بازی درگیرانه تیمش گفته بود و اینکه اگر مهاجمان دقت می‌کردند، برنده دربی بودند. یحیی احتمالاً بازی تیمش را تماشا نکرده بود. یحیی مشابه همین حرف‌ها -کمی بیراه‌تر- را پس از بازی با هوادار هم به زبان آورد تا به جای کار برای تیمش دچار بحث‌هایی باشد که با واقعیت همخوانی ندارد.

پرسپولیس و استقلال اگر به کیفیت بالاتری از فوتبال نرسند، حتی در صورت رسیدن به پله‌هایی بالاتر مورد سؤال قرار می‌گیرند که چرا نتیجه فنی کارشان اینچنین نازل است. استقلال در آستانه هفته دهم هنوز هر هفته درگیر این است که خط میانی‌اش را چگونه بسازد، هنوز با تغییرات پرشمار بازی می‌کند و هنوز بهترین ترکیب خود را نمی‌شناسد. بازیکنان استقلال و پرسپولیس در آستانه هفته دهم به اوج آمادگی خود نرسیده‌اند و کیفیتی پایین‌تر از انتظار را نمایش می‌دهند. این یعنی در کار مربیان هر دو تیم اختلال‌های بسیاری وجود دارد.

استقلال و پرسپولیس، تیم‌هایی با کمترین تعداد بازیکن ملی نسبت به گذشته خود، نمی‌توانند مدعی باشند که رونق‌دهندگان اصلی لیگ هستند. در هر دو باشگاه کیفیت فنی در حدی پایین آمده است که دلیل حضور سرمربی تیم ملی در ورزشگاه برای تماشای دربی را نمی‌دانستیم.

*روزنامه‌نگار

منبع: ایران ورزشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار