محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا

در فوتبال ایران چون شفافیت نیست همیشه بازنده هستیم

بلاتکلیفی پرسپولیس یک معضل بزرگ شده است/ وقتی دادگان و کاشانی هستند نباید صندلی مدیریت پرسپولیس خالی بماند

تهران (پانا) - کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد که وزارت ورزش هرچه سریع‌تر تکلیف این باشگاه را مشخص کند.

کد مطلب: ۱۲۳۸۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
در فوتبال ایران چون شفافیت نیست همیشه بازنده هستیم

محمد پنجعلی در گفت‌وگو با پانا، درباره عملکرد پرسپولیس در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر گفت: « پرسپولیس مقابل هوادار خوب بازی نکرد و به نظرم بازیکنان هنوز به هماهنگی کامل با یکدیگر نرسیدند و باید زمان بگذرد تا به روال سابق برگردند. البته در فوتبال این فراز و نشیب‌ها امری طبیعی است اما حتم دارم با حمایت هواداران و پیشکسوتان پرسپولیس به روزهای سابق خود برمی‌گردد. متاسفانه فشار زیادی روی بازیکنان پرسپولیس است و آنها استرس بالایی دارند. در هر بازی از آنها انتقاد می‌شود و همین موضوع کار را سخت کرده است.»

وی ادامه داد: «در بازی با هوادار ما گل‌هایی خوردیم که قبلا به راحتی وارد دروازه حریف می‌شدند اما متاسفانه الان فرصت‌سوزی می‌کنیم‌. بازیکنانی مثل آل‌کثیر و عبدی مثل همیشه نیستند و نمی‌توانند ر‌وان بازی کنند. من فکر می‌کنم همان استرسی که در بازی با الهلال روی بازیکنان فشار آورد هنوز از آن خارج نشدند و کیفیت بازی کردن بازیکنان را تحت‌الشعاع قرار داده است.»

پیشکسوت پرسپولیس در مورد ضعف‌های دفاعی پرسپولیس عنوان کرد: «یکی از مشکلات پرسپولیس ضعف در دفاع تیمی است اما دفاع کردن در فوتبال به صورت تیمی است و در بازی برابر هوادار، در هنگام دفاع و موقعیت‌های حریف کم تعداد بودیم و بازیکنان به خوبی برنمی‌گشتند و به دفاع اضافه نمی‌شدند؛ ضمن اینکه اشتباهات فردی هم تاثیرگذار بود.»

وی در واکنش به قهر رادووشویچ عنوان کرد: «این موضوع اصلا صورت خوشی ندارد و باید هر چه زودتر این بازیکن تعیین تکلیف شود. بالاخره باشگاه پرسپولیس یا این بازیکن را می‌خواهد یا نمی‌خواهد در هر دو صورت باید با او تسویه حساب کند‌. بین بازیکن و باشگاه یک تعهدی وجود داشته که باید به آن عمل شود و اگر این اتفاق نیافتد رادووشویچ هم به فیفا شکایت می‌کند تا علاوه بر دستمزد خود جریمه هم دریافت می‌کند و یک بدهی دیگر بزای پرسپولیس به وجود می‌آید بنابراین باید هر چه سریعتر مشکل این بازیکن حل شود.»

پنجعلی تاکید کرد: «یکی از مشکلات همیشگی فوتبال ما این است که قرارداد بازیکنان خارجی پشت درهای بسته انجام می‌شود و هیچ کس از جزییات آن خبر ندارد و پس از اینکه خرابکاری به بار می‌آید آن وقت متوجه می‌شویم در باشگاه چه گذشته و چطور قرارداد امضا کرده‌اند.متاسفانه ما در تمامی قراردادها در فیفا و AFC بازنده هستیم به این خاطر که قراردادهایی که مسئولان می‌بندند شفافیت ندارد و حرفه‌ای نیست.»

وی ادامه داد: «الان در مورد جذب دو بازیکن تاجیکی کسی به درستی نمی‌داند آیا با این دو بازیکن قراردادی بسته شده یا خیر البته پیش‌پرداخت صورت گرفته اما جزییات آن نامشخص است؛ از آن طرف بازیکنانی که تنها روی نیمکت بوده و هیچ آورده‌ای برای تیم نداشته پس از مدتی شکایت می‌کند و علاوه بر تمامی حق و حقوق‌اش، ضرر و زیان هم دریافت می‌کند. متاسفانه فوتبال ایران در این زمینه تنها ضرر می‌کند و هیچ کس هم دلش نمی‌سوزد؛ قراردادها باید شفاف باشد تا در این زمینه کمتر زیان ببینیم‌.»

سرپرست سابق پرسپولیس همچنین به بلاتکلیفی مدیریت باشگاه اشاره کرد و گفت: «من واقعا نمی‌دانم چرا وزارت ورزش زودتر تکلیف را مشخص نمی‌کند و تصمیم نمی‌گیرد؛ این وضعیت بلاتکلیفی تنها به پرسپولیس ضربه می‌زند و به یک معضل جدی تبدیل شده است. این یک بام و دو هوا برای پرسپولیس اصلا خوب نیست؛ ما افراد زیادی در بدنه فوتبال داریم که می‌توان به آنها اعتماد کرد و به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شوند اما وزارت تصمیم نمی‌گیرد و این به ضرر پرسپولیس است. افرادی چون دادکان، حبیب کاشانی سابقه بسیار درخشانی دارند آن وقت باید صندلی ریاست پرسپولیس مدتها خالی بماند.»

وی در مورد بازی بعدی پرسپولیس مقابل پیکان یادآور شد: «پرسپولیس در لیگ نباید هیچ بازی را دست کم بگیرد؛ همین تیم هوادار از بازیکنان جوان و جویای نام تشکیل شده است که می‌دانستند همه هواداران پرسپولیس آنها را نگاه می‌کنند بنابراین با تمام وجود جنگیدند و یک بازی باکیفیت ارائه دادند. بازی برابر پیکان هم همین ویژگی را دارد؛ آنها جوان و باانگیزه هستند. البته اگر پرسپولیس بتواند مانند نیمه دوم دربی در تمامی مسابقات حاضر شود قطعا به روزهای اوج خود برمی‌گردد و به عنوان مدعی قهرمانی در کورس رقابت‌ها باقی می‌ماند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار