رئیس مجلس عازم ترکیه شد

تهران (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در شانزدهمین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشور‌های اسلامی در استانبول، دقایقی قبل از فرودگاه مهرآباد عازم ترکیه شد.

کد مطلب: ۱۲۳۷۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مجلس عازم ترکیه شد

محمدباقر قالیباف در راس هیات پارلمانی کشورمان با بدرقه رسمی نواب رئیس مجلس و معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری راهی استانبول شد.

کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس کشور‌های اسلامی صبح جمعه با سخنرانی رئیس‌جمهوری ترکیه آغاز می‌شود و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بعد از ظهر همان روز در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.

قالیباف در این سفر همچنین با برخی مقامات ترکیه و نیز شماری از همتایانش از کشور‌های اسلامی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

دیدار و رایزنی با تجار و بازرگانان ایرانی و ترکیه‌ای برای تسهیل روابط اقتصادی و حمایت از بخش‌های خصوصی دو کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس مجلس به استانبول است.

شانزدهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) با موضوعات محوری «فلسطین، مهاجرت و افغانستان» به میزبانی مجلس ترکیه برگزار می‌شود.

محمدباقر قالیباف پیش از سفر به ترکیه در پاویون فرودگاه مهرآباد، با تبیین برنامه‌های این سفر گفت: این سفر به مدت دو روز بنا به دعوت رئیس مجلس ترکیه به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه بین مجالس کشور‌های اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در این سفر روسای مجالس کشور‌های اسلامی گردهم می‌آیند تا در خصوص موضوع فلسطین، مهاجرت و رویداد افغانستان به عنوان معضلات جدی منطقه تبادل نظر کنند.

قالیباف با اشاره به سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبنی بر اولویت دادن به گسترش روابط با کشور‌های اسلامی و منطقه این سفر را فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف در چارچوب این سیاست دانست.

رئیس مجلس افزود: در کنار این اجلاس فرصت گفت‌وگو‌های دو جانبه میان روسای مجالس کشور‌های اسلامی و منطقه فراهم می‌شود و هر چه قدر فرصت باشد برای این دیدار‌ها و گفت‌وگو‌های برنامه ریزی شده است.

قالیباف همچنین گفت: در این سفر درباره گسترش ارتباطات ایران و ترکیه نیز گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی افزود: ایران و ترکیه دارای روابط دو جانبه بسیار خوبی بوده که قابل توسعه است.

رئیس مجلس گفت: سند همکاری جامع ایران و ترکیه در حال نهایی شدن است و از فرصت این سفر دو روزه برای گفت‌وگو با مقامات و هماهنگی‌های بیشتر استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: ایران و ترکیه در منطقه و عرصه بین‌الملل همکاری بسیار زیادی دارند که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار