رئیس شورای شهر بندرعباس:

استفاده از ظرفیت صنایع بزرگ مستقر در استان برای کاهش نرخ بیکاری

هرمزگان(پانا)- رئیس شورای شهر بندرعباس در پانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: از ظرفیت صنایع بزرگ مستقر در استان برای کاهش نرخ بیکاری استفاده شود و افزایش پرونده‌های شهرداری در دادگاه‌ها مدیریت شود.

کد مطلب: ۱۲۳۶۹۵۹
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از ظرفیت صنایع بزرگ مستقر در استان برای کاهش نرخ بیکاری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، فاطمه جراره در این جلسه با تبریک فرارسیدن روز جهانی معلولان بر توجه ویژه مسئولان و متولیان بر حل مشکلات این قشر تاکید کرد و گفت: شرایط شهری باید به نحوی فراهم شود که معلولان بتوانند از امکانات شهری به راحتی استفاده کنند.

وی افزود: جلسات متعددی در شوراها برای بررسی مشکلات معلولان برگزار و مصوبات زیادی نیز در این زمینه وجود دارد اما در اجرای این مصوبات مشکل وجود دارد، راه حل این مسئله این است که نمایندگانی از معلولان در جلسات کمیسیون‌های تخصصی حضور داشته باشند تا به نحوی عمل شود که امکانات شهری برای این قشر نیز فراهم شود.

رئیس شورای شهر بندرعباس در ادامه با تاکید بر اینکه فرصت تا عید نوروز و فراهم کردن امکانات شهر محدود است گفت: در نیمه دوم سال هستیم و به عید نوروز نزدیک می‌شویم باید شهرداری برنامه‌های لازم را برای فراهم کردن شرایط مناسب و امکانات شهری برای رفاه شهروندان و گردشگران آماده کند و برنامه‌های خود را به یک ماه پایانی محول نکند.

جراره در ادامه به مسائل و مشکلات به وجود آمده در پرونده‌های حقوقی شهرداری اشاره و تصریح کرد: در موضوعات مختلف حقوقی ظاهرا در پرونده‌های متعددی علیه شهرداری احکام قضایی صادر شده که این مسائل باید با کمک شورا مدیریت شود.

وی ادامه داد: خساراتی که شهرداری در حوزه این پرونده‌ها باید پرداخت کند در حال زیاد شدن است به همین جهت باید تدبیری اندیشید که موضوعات حقوقی به حداقل برسد و در نگارش قراردادها دقت لازم شود و اگر مسئله و پرونده‌ای شکل گرفت پیش از رفتن به دادگاه تلاش شود مسالمت آمیز حل و فصل شود.

رئیس شورای شهر بندرعباس با استقبال از طرح کاهش هزینه‌های شهرداری گفت: کاهش هزینه در مباحث مالی شهرداری از سوی شورای شهر مورد تایید و پذیرش است اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که کاهش هزینه نباید از قشر کم درآمد شروع شود، در این زمینه در جلسات مختلف تذکر داده شده و تأکید داریم در مباحث مختلف از جمله اضافه کاری باید عدالت رعایت شود و به نحوی نباشد که بین نیروی رسمی، قراردادی و شرکتی فرقی وجود داشته باشد و یک نیرو ۱۵۰ ساعت اضافه کاری و یک نیرو ۳۰ ساعت اضافه کاری برای او در نظر گرفته شود.

فاطمه جراره در بخش دیگری از سخنان خود در حوزه‌ اشتغال گفت: نیروهای استخدام شده در شهرداری باید آموزش ببینند تا بتوانند در حوزه‌ای که آموزش دیده‌اند فعالیت کنند، کارگروهی باید ایجاد شود تا بتوان از این طریق مشکل اشتغال جوانان بندرعباس مدیریت شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان هرمزگان و شهر بندرعباس صنایع بزرگی مستقر هستند زمانی که ما در حوزه نرخ بیکاری رتبه اول را داریم نشان می‌دهد در حق شهروندان این استان اجحاف شده است.

رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: شاهدیم در بسیاری از نقاط کشور که یک صنعت کوچک و متوسط فعال است به لحاظ عمران و آبادانی شهر و وضعیت اشتغال وضعیت بسیار خوبی حاکم است اما در استان هرمزگان با این ظرفیت عظیم همچنان دچار چالش و مشکل بیکاری هستیم.

وی ادامه داد: ما نیز باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم که در این حوزه می‌توان با آموزش درست و اصولی زمینه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری را انجام دهیم، در این زمینه شهرداری و شورای شهر هم آمادگی دارند کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار