مستند«دور نیست» از گیلان در مسابقات جهانی جهانگردی

رشت (پانا) - معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت مستند«دورنیست» با محوریت هنر نمدمالی گیلان در کشور اسپانیا به نمایش درمی‌آید.

کد مطلب: ۱۲۳۶۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مستند«دور نیست» از گیلان در مسابقات جهانی جهانگردی

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی گیلان؛ فرزاد رشیدی از راهیابی مستند صنایع‌دستی «دورنیست» استان به بخش مسابقه ویدیویی نشست مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی خبر داد.
رشیدی افزود: این فیلم کوتاه مستند با موضوع نمدمالی با عنوان «دورنیست» به عنوان تنها تولید محتوای گردشگری ایران در رقابت‌های جهانی این مجمع که در شهر مادرید اسپانیا برگزار می‌شود، به نماش گذشته خواهد شد.

وی با اشاره به بهره مندی گیلان از ظرفیت و پیشینه تاریخی غنی در حوزه تولید محصولات فاخر صنایع‌دستی افزود: معرفی این محصولات در سطح بین‌المللی می‌تواند موجب افزایش صادرات صنایع دستی و ارتقاء برند گردشگری گیلان و همچنین توسعه اقتصادی به ویژه در بخش تولیدات خانگی صنایع‌دستی در روستا‌ها شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بیش از ۲۴ هزار هنرمند صنایع‌دستی در بیش از ۸۰ رشته مختلف هنر‌های سنتی در گیلان فعالیت می‌کنند و ۶۴ محصول از این اقلام تولید شده در حوزه صنایع‌دستی نشان مرغوبیت و ۶ کالا هم نشان جهانی یونسکو را دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار