حسینی خبر داد

تالیف و مناسب‌سازی محتواهای الکترونیک

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت 12 آذر، روز جهانی معلولان پیام تبریک صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تالیف و مناسب‌سازی محتواهای الکترونیک

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

گرامی داشت روز جهانی معلولان، جلوه ای از حرکت وتلاش جهانی برای حفظ و ارتقای زندگی انسان در مدار عدالت و جلب توجه آحاد جامعه به توانایی ها و استعداد ها و حقوق برابر همگان است. روز جهانی معلولان متعلق به انسان هایی با عزمی راسخ و امیدوار است که با باوری وصف ناپذیر همراه عموم جامعه، در جهت پیشرفت و توسعه کشور گام برداشته و از هیچ کوششی فروگذارنمی¬کنند. این روز که از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد نامگذاری شده، فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به استعدادها و قابلیت های کسانی است که با معلولیت های گوناگون زندگی می کنند، همچنین فرصتی برای بازنگری در اقدامات انجام شده جهت احیاء حقوق آنان و اصلاح نگرش عمومی نسبت به پدیده معلولیت است.

این روز یادآور تعهدی است که همسو با حرکت ‏های جهانی باید در مسیر اجرای بی ‏کم و کاست قوانین مرتبط با افراد دارای معلولیت گام برداشته شود. در قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تحقق عدالت و برابری فرصت‏ها برای این عزیزان تاکید و دولت مکلف شده تا تمامی تلاش خود را در راستای فراگیرسازی خدمات آموزشی، شغلی، بهداشتی و رفاهی برای آنان به کار گیرد.

با توجه به تغییرات سریع و گسترده جوامع، افراد معلول بیش از دیگران، از این تاثیرات و چالش های محیطی آسیب می بینند و ما باید تلاش کنیم که این بحران ها را کاهش داده و به حداقل برسانیم. بر این اساس یکی از اقدامات که باید انجام شود فراهم کردن تمهیدات و شرایط مشارکت فعال افراد معلول در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها و ایفای نقش و حضور تک تک این افراد در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است. امروزه با توجه به شرایط جامعه، خدمت‏ رسانی به گروه ‏های دارای معلولیت دشوار شده است، اما عبور پرافتخار از چالش ‏های پیش‏رو با صبر و بردباری و وحدت ملی، ارتباط منسجم میان دستگاه ‏ها و تلاش مضاعف امکان‏ پذیر خواهد بود و نتیجه آن نیز ساختن جامعه ‏ای متعالی و مطلوب است که افراد صرف نظر از

محدودیت های جسمانی دوشادوش یکدیگر برای پیشبرد اهداف نظام مقدس کشور عزیزمان ایران تلاش می کنند.

آموزش و پرورش استثنایی برای تقویت نظام های آموزشی و ایجاد فرصت برابر و فراگیر برای همگان برنامه هایی در دست انجام دارد که تضمین دسترسی به خدمات حمایتی، بکارگیری فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی، آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی، تالیف و مناسب سازی محتوا و ارایه محتواهای الکترونیک، توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و تضمین مشارکت دانش آموزان استثنایی در فعالیت های آموزشی، توانبخشی، پرورشی، ورزشی، هنری و ... از جمله اقدامات است.

در پایان بر خود لازم می دانم، ضمن تبریک روز جهانی معلولان به تمام اولیاء گرامی، به ویژه دانش آموزان با نیاز های ویژه ، از همه عزیزان و دست اندر کاران حوزه سیاست گذاری و همکاران ساعی و خدوم خودم در بخش های مختلف نظام آموزش و پرورش استثنایی تقدیر و تشکر نموده و سعادت، سلامت، بهروزی و توفیق روزافزون‌شان را از درگاه خداوند منّان، مسألت ‌نمایم و امیدوارم در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج الله تعالی فرجه الشریف) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اجرای سیاست‌های دولت مردمی، در اعتلا و ارتقای جایگاه مقدس نظام تعلیم و تربیت کشور به ویژه دانش آموزان با نیاز های ویژه، موفق و پیروز باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار