مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

ارتقای میزان آمادگی دانش‌آموزان و خانواده‌ها مقابل زلزله ضروری است

قزوین(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت قزوین یکی از استان‌های زلزله خیز محسوب می‌شود و ارتقای میزان آمادگی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در برابر زلزله ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای میزان آمادگی دانش‌آموزان و خانواده‌ها مقابل زلزله ضروری است

حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به برگزاری بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی، با شعار" مدرسه ایمن، جامعه تاب آور"، افزود:این رزمایش در راستای اهداف بسته تحولی "هر دانش آموز یک نقش اجتماعی" و با هدف عینیت بخشی به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: قزوین یکی از استان‌های زلزله خیز محسوب می‌شود و ارتقای میزان آمادگی دانش آموزان و خانواده‌های آنها در برابر زلزله ضروری است.

اصغری با بیان اینکه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت مجازی، تغییراتی در روند اجرای رزمایش ایجاد شد، افزود: امسال نیز با توجه به اینکه کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود این رزمایش نیز به صورت حضوری و در بستر شبکه شاد برگزار شد.

این مسئول تصریح کرد: این مانور به صورت حضوری و نمادین در یکی از مدارس شهر قزوین برگزار ‌شد و همچنین اصول امداد و نجات، کمک‌های اولیه و خاموش کردن آتش با حضور کارشناسان هلال احمر و آتش نشانی در فضای شبکه شاد آموزش داده شد.

وی آموزش و توانمندسازی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه صحیح پناه ‌گیری و خروج اضطراری به هنگام وقوع زلزله، چگونگی حمل مصدوم و خاموش کردن آتش را از محورهای اصلی برگزاری این رزمایش دانست و افزود: اجرای این رزمایش ها و آموزش‌ها باعث افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندی دانش‌آموزان برای مواجهه صحیح با بلایای طبیعی و واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و تمرین کار گروهی و شناخت اهمیت آن در وضعیت بحرانی از دیگر اهداف مورد نظر برای اجرای مانور زلزله است.

همزمان با هشتم آذر روز مقابله با بلایایی طبیعی، مانور ایمنی و مقابله با زلزله در یک هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی استان برگزار شد و خروج اضطراری از کلاس‌های درس و آشنایی با امدادرسانی، ایمن سازی مدرسه، انتقال مجروحان، مداوای مصدومان و اعزام به بیمارستان با همکاری امدادگران هلال‌احمر، آتش‌نشانی و فوریت‌های پزشکی به دانش آموزان آموزش داده شد.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار