برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در پردیس

پردیس (پانا) – مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار ، مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور، آمادگی در برابر زلزله در شرایط پاندمی» با حضور مسئولان آموزش و پرورش شهرستان پردیس در هنرستان سعادت این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در پردیس

محمد فروتن، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان پردیس در این مراسم اظهار کرد: مهمترین هدف از برپایی این مانور آشنایی دانش آموزان با مسائل امداد و نجات در زمان وقوع زمین لرزه و مواجهه با چنین بلایایی بوده است.

وی با بیان این توصیه که در زمان وقوع زمین لرزه نباید از سر ترس فرار کرد چرا که این امر خود ممکن است آسیب زا باشد، افزود: در چنین شرایطی با توجه به مباحث و آموزش های پدافند غیرعامل بهترین رفتار این است که افراد به نقطه امنی پناه ببرند که در نزدیکی‌شان قرار دارد.


معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس با تشکر از همکاری و همراهی همه نهادهای دخیل در برگزاری این مانور تصریح کرد: هدف از برپایی چنین برنامه‌هایی آماده سازی دانش آموزان و احاد جامعه برای مواجهه با شرایط بحرانی جهت کاهش هرچه بیشتر خسارات‌های احتمالی است تا افراد کم خطر ترین واکنش و رفتار را داشته باشند و بتوانند تا حد امکان از خود مراقبت کنند. آنچه که می توان آن را یکی از اهداف مدنظر آموزش و پرورش، با توجه به رسالتی که بر عهده دارد، دانست.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار