مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

طرح نماد دانش آموزان را مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند

قزوین(پانا)- حسنعلی اصغری روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین، مهم‌ترین فلسفه وجودی نظام آموزشی را تربیت نسل نوجوان و جوان عنوان کرد .

کد مطلب: ۱۲۳۴۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح نماد دانش آموزان را مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند

حسنعلی اصغری روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین، مهم‌ترین فلسفه وجودی نظام آموزشی را تربیت نسل نوجوان و جوان عنوان کرد و افزود: علاوه بر تربیت، نقش دیگر تعلیم و تربیت کاهش آسیب‌هایی است که دانش آموزان با آن درگیر هستند که از عمده آنها می توان به فقر مالی، اجتماعی و حتی مشکلات جسمی و حرکتی نام برد.

وی اظهار داشت: مراقبت از دانش آموزان در مقابل رفتارهای پرخطر، آموزش ۱۰ مهارت زندگی، غربالگری، حمایت روانی و اجتماعی، خدمات مشاوره و مددکاری و مهارت آموزی به دانش آموزان، والدین و معلمان در طرح نماد در دستور کار قرار دارد.

اصغری تاکید کرد: استان قزوین در سال گذشته به عنوان شورای آموزش و پرورش برتر در کشور انتخاب شد و مهم ترین علت این انتخاب چند اقدام مهم و ارزشمندی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و تربیتی بود که آنرا باید تدوام ببخشیم.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته کمیته اقتصادی ذیل شورای آموزش و پرورش تشکیل دادیم و در این کمیته در خصوص مشکلات آموزش و پرورش در حوزه مسائل عمرانی و اقتصادی نظیر کاربری‌ها تصمیم‌های خوبی اخذ شد و ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع فضای واجد شرایط تغییر کاربری داده شدند.

وی با اشاره به تعاملات خوب بین دستگاهی در شورای آموزش و پرورش استان تصریح کرد: این تعاملات باعث اتخاذ تصمیمات مناسبی در شورای آموزش و پرورش قزوین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: از دیگر تصمیم‌هایی که در شورای آموزش و پرورش گرفته شد تشکیل هنرستان هنرهای زیبا دختر و توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بود و همچنین در حوزه تأمین تجهیزات برای دانش آموزان در حوزه آموزش مجازی و طرح هدایت نیز اقدامات موثری انجام شد و در این حوزه جزو استان های برتر هستیم.

وی بابیان اینکه با شیوع کرونا بیش از ۲۴ هزار دانش آموز استان فاقد ابزار مناسب برای آموزش‌های مجازی بودند، خاطرنشان کرد: با هم افزایی و حمایت دستگاه‌های اجرایی و حمایتی در استان و کمک خیران این تعداد به چهار هزار نفر کاهش یافت.

اصغری با اشاره به اجرای طرح کوچ در مدارس یادآور شد: سال گذشته ۲۹ درصد دانش آموزان قزوینی دچار چاقی و اضافه وزن بودند که ۹۹ درصد از دانش‌آموزان استان تحت پوشش طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان باعنوان "کوچ" قرار گرفته و موفق به کسب رتبه اول کشور در اجرای این طرح شدیم.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار