در گفتمان دانش‌آموزی مطرح شد:

نوجوانی و بحران استقلال‌طلبی

ملارد (پانا)- نمایندگان دانش‌آموزان شهرستان ملارد، در دومین جلسه گفتمان دانش‌آموزی، در رابطه با استقلال نوجوان و مشکلات این دوره سنی با خانواده گفت و گو کردند.

کد مطلب: ۱۲۳۳۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
نوجوانی و بحران استقلال‌طلبی

دومین گفتمان دانش‌آموزی با موضوع کشمکش بین استقلال و وابستگی از دیدگاه نوجوانان شهرستان ملارد در بستر فضای مجازی و کانال راهبران تربیتی برگزار شد.

در این گفتمان بیان شد: در سنین کودکی فرد وابسته به افکار والدین است، اما در سنین نوجوانی استقلال فکری پیدا می‌کند. در واقع نوجوان در سن نوجوانی علاقه‌مند به داشتن استقلال مالی، فکری و عاطفی می‌شود. نوجوان دوست دارد در هر موردی حق انتخاب داشته باشد. استقلال پلُی است بین کودکی و نوجوانی‌ و استقلال باید روحی و فکری باشد.

همچنین بسیاری از خانواده‌ها فکر می‌کنند باید کودک را تا آخر پیری راهنمایی و هدایت کنند، اما آن‌ها نمی‌دانند که کودک باید تجربه کند، اگر در سن نوجوانی فرد بتواند استقلال مالی داشته باشد، در بزرگی دچار مشکلات مالی نمی‌شود.

در مورد فایده استقلال داشتن نیز مطرح شد: مفید بودن استقلال حد و مرز ندارد، استقلال و مستقل شدن فقط در دوران نوجوانی نیست، بلکه استقلال باید تا آخر عمر همراه فرد باشد.

در مورد مشکلات بین نوجوان و خانواده او در دوران استقلال‌طلبی، نیز گفته شد: فرد ممکن است به دلیل اختلاف سلیقه دچار مشکلات زیادی شود. فرد نمی‌تواند طبق علایق خانواده به جامعه ورود پیدا کند و خانواده نباید عقاید خود را بر نوجوان تحمیل کند.

نتیجه بحث این بود که مخالفت ورزیدن با افکار و انتخابات نوجوان مشکل جامعی است، نوجوان دوست دارد کارهای خودش را انجام دهد، کتاب خودش را بخواند، لباس هایی با سلیقه خودش بپوشد و مطیع فرمان والدین نباشد، نوجوان روی کنجکاوی والدین خود حساس می‌شود و مخالفت می‌کند، والدین در دوران نوجوانی فرزند خود تصور می‌کنند که آن‌ها از پدر و مادر جدا می‌شوند، در صورتی که این‌گونه نیست و استقلال‌طلبی نوجوان فرایندی برای رشد شخصیت او محسوب می‌شود.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار