رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

«نوری» می‌تواند از ظرفیت اقتصادی آموزش و پرورش به نحو شایسته استفاده کند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در این کمیسیون، گفت در این نشست پیرامون موضوع اقتصاد آموزش و پرورش مباحث مهمی مطرح و نهایتا مقرر شد، برنامه مکتوب وزیر پیشنهادی به کمیسیون ارائه شود.

کد مطلب: ۱۲۳۳۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
«نوری» می‌تواند از ظرفیت اقتصادی آموزش و پرورش به نحو شایسته استفاده کند

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست مشترک خود و جمعی از نمایندگان با یوسف نوری، گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در این نشست مسائل مرتبط با حوزه اقتصادی آموزش و پرورش به ویژه مسائل بودجه‌ای این وزارتخانه و نحوه تأمین درآمد پایدار در وزارت آموزش و پرورش و همچنین حساسیت نمایندگان و ضرورت اصلاح ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین در این نشست درخصوص ظرفیت‌های موجود احکام قانون بودجه برای استفاده از دارایی‌های وزارت آموزش و پرورش مباحثی مطرح شد که به نظر می‌رسید، دیدگاه‌های مشابهی در این حوزه وجود داشت.

وی یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات دیگری که در این نشست مطرح شد، موضوع ضرورت ارتقای سواد مالی بود که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نکات و ایده‌های خوبی در این حوزه بیان کرد که ما خواستار ارائه برنامه مکتوب از وزیر پیشنهادی در این زمینه هستیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: همچنین در این نشست مطرح شد، با توجه به سابقه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در حوزه مسائل اقتصادی، انتظار می‌رود، وی بتواند از ظرفیت اقتصادی وزارت آموزش و پرورش به نحو شایسته استفاده کند، و در عین حال این درخواست مطرح شد که مستندات لازم در قالب گزارشی به کمیسیون ارائه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: در بخش دیگری از این جلسه درخصوص محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز بحث و گفت‌وگو شد و ما معتقدیم که در این زمینه فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید به صورت کامل اجرایی شود؛ وزیر پیشنهادی نیز سند تحول بنیادین را برنامه‌ای جامع و همه جانبه دانست که در عین حال باید برای اجرای آن نظام نامه و کار عملیاتی صورت گیرد، لذا اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش نیازمند برنامه زمان‌بندی بوده که مقرر شد این برنامه به صورت مکتوب به کمیسیون اقتصادی و نمایندگان مجلس پیش از رأی اعتماد ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار