لزوم اتخاذ رویکرد تعاملی و کاوشگری در فرآیندهای یاددهی-یادگیری

تهران (پانا) - دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش بر لزوم اتخاذ رویکرد تعاملی و کاوشگری در فرآیندهای یاددهی-یادگیری تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم اتخاذ رویکرد تعاملی و کاوشگری در فرآیندهای یاددهی-یادگیری

محمود امانی طهرانی در آیین افتتاحیه مرحله کشوری «پنجمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری» که به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این که هدف از برگزاری این جشنواره «کیفیت بخشی به فرآیند یادگیری» است، اظهار کرد: امروزه مفهوم یادگیری به یک فن تخصصی تبدیل شده است، لذا نیازمند برگزاری جشنواره‌هایی هستیم که نوآوری در عرصه یادگیری را دنبال می‌کنند و مجالی برای نشان دادن توانمندی های حرفه ای معلمان و در میان گذاشتن یافته ها را فراهم می کنند.

وی با بیان این که نمونه های برتر تدریس همکاران سراسر کشور در شبکه شاد به عنوان یک گنجینه بزرگ در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است، تصریح کرد: آغاز برانگیزاننده تدریس، سناریو و طرح ریزی فرایند یادگیری، نحوه مواجهه با متن و تصاویر کتاب درسی، فعالیت ها و پرسش های کتاب، تکالیف و همچنین جلوه‌های یادگیری نکاتی است که در این تدریس ها می توان ارزیابی کرد.

امانی طهرانی با بیان این که در یادگیری فعال باید از رویکرد انتقالی فاصله بگیریم و به سمت رویکرد تعاملی و کاوشگری پیش برویم، تصریح کرد: این تغییر رویکرد باید در آموزش مجازی و سامانه شاد نیز استمرار یابد. لذا برای ایجاد یادگیری فعال در دانش آموزان نباید در آموزش مجازی تنها رویکرد انتقالی را مورد توجه قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار