بررسی طرح‌های پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۴۰۰

تهران (پانا) - در پنجمین جلسه کمیته پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی طرح‌های ارسالی در فراخوان‌ پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی سال ۱۴۰۰ با حضور کارشناسان و متخصصان بررسی شد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بررسی طرح‌های پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سال ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اسماعیل برقی مدیر حوزه ریاست و دبیر کمیته پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس نیز برگزار شد، به چرخش ها و رویکرد های پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: چرخش از مسائل و نیاز های کلیشه ای به سمت مسائل تصمیم ساز و راهبردی و تولید پژوهش باهدف تصمیم گیری، برنامه ریزی، تدوین و اجرای برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی و چرخش از پژوهش های بنیادی به سمت پژوهش های کاربردی و فوری از جمله این چرخش ها است.

دبیر کیمته پژوهشی سازمان در ادامه گفت: هم چنین ایجاد زمینه مساعد به منظور کاربست موثر و هدفمند یافته ها و توسعه فرهنگ تفکر و پژوهش از دیگر رویکرد های سازمان آموزش وپرورش استثنایی است.

وی به اقدامات سازمان در زمینه توسعه فرهنگ تفکر و پژوهش اشاره کرد و گفت: حمایت از طرح های پژوهشی دانش آموزان در جشنواره خوارزمی، حمایت از پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مرتبط با محور های پژوهشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی و انعقاد سه قرار داد با دانشگاه علوم ورزشی و تربیت بدنی در زمینه تولید محتوا از جمله این اقدامات است.

برقی با بیان اینکه در فراخوان پژوهشی سال ۱۳۹۹ چهار طرح پژوهشی به تصویب نهایی رسید، بیان داشت: موضوع این پژ‌وهش ها شامل تدوین الگوی صلاحیت حرفه ای معلمان آموزش و پرورش استثنایی، ارزیابی کیفیت و اثربخشی آموزش های تلفیقی فراگیر در آموزش و پرورش استثنایی، تدوین برنامه فرزند پروری آدلری و بررسی اثر بخشی آن بر سبک های فرزند پروری والدین و بهبود کارکرد های اجرایی ( سازماندهی، تصمیم گیری، برنامه ریزی و بازداری) و علاقه اجتماعی کودکان با اختلال نارسایی توجه بیش فعالی و آسیب شناسی نظام آموزش مجازی مبتنی بر سامانه آموزشی شاد بر اساس قابلیت های آن برای دانش آموزان‌ با نیازهای ویژه بود.

دبیر کمیته پژوهشی در ادامه گفت: در فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۰ ده طرح پژوهشی پذیرفته شده است تا توسط کارشناسان و متخصصان مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار