۶۵ درصد ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها در زنجان ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

زنجان (پانا) - رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان خبر داد هم‌اکنون واکسیناسیون جمعیت ۱۲ تا ۱۸ ساله این شهرستان در نوبت اول به ۸۵.۱ درصد و به صورت کامل به میزان ۶۵.۸ درصد رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۳۳۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
۶۵ درصد ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها در زنجان ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

به گزارش مرکز بهداشت زنجان، محمود حریری بااشاره به اینکه روند واکسیناسیون گروه‌های هدف به ویژه دانش آموزان در شهرستان همچنان ادامه دارد و تاکنون رضایت بخش بوده است، افزود: بحث حضوری بودن مدارس قطعی شده است و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش مکلف شده بود، قبل از آغاز آموزش حضوری، بصورت ضروری واکسیناسیون دانش آموزان را انجام دهد.

وی، با تاکید بر اینکه اجباری در واکسیناسیون دانش آموزان نیست، اضافه کرد: شرایط ورود به مدرسه این است که دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت کنند، در غیر این‌صورت از حضور آنان در کلاس درس به خاطر منفعت اجتماعی و برای تامین سلامت سایر دانش آموزان ممانعت خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با بیان اینکه بطور قطع برای افرادی که در جامعه واکسن نمی زنند محدودیت هایی اعمال خواهد شد، ادامه داد: برای این گروه سنی نیز چنین مساله ای وجود خواهد داشت، بنابراین توصیه می شود عموم مردم و دانش آموزان زنجانی که تاکنون موفق به واکسیناسیون نشده اند، با مراجعه به مراکز تجمیعی این مهم را به سرانجام برسانند.

وی ابراز امیدواری کرد: دانش آموزان باقیمانده زنجانی نیز نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند که با تحقق این مهم می توانند با ایمنی کامل در مدارس و کلاس های درس حضور یابند.

این مسوول خاطرنشان کرد: میزان واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله نوبت اول در استان ۸۸.۵ درصد و پوشش واکسن کامل به ۷۱.۳ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده آمار واکسن های تزریقی تا پایان آبان ماه در مناطق شهری ۲ هزارو ۹۵۷ مورد و روستایی نیز ۴۶ مورد بوده است.

به گفته این مسوول هم اکنون ۱۴ مرکز تجمیع واکسیناسیون در زنجان فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار