مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۸۶ درصد دانش‌آموزان قزوین علیه بیماری کرونا واکسینه شدند

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت از ابتدای طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۸۶ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
۸۶ درصد دانش‌آموزان قزوین علیه بیماری کرونا واکسینه شدند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون ۸۶ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

حسنعلی اصغری تعداد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله را ۱۲۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: البته بازگشایی مدارس منوط به انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان نیست.

وی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان متوسطه دوم نیمه آبان ماه و برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول، ابتدای آذرماه تعیین شده است.

اصغری تصریح کرد: مقطع متوسطه دوم شامل شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در بخش دروس عمومی بوده، ضمن اینکه دروس مهارتی شاخه کار و دانش و فنی و حرفه‌ای نیز از سوم مهر ماه به صورت حضوری آغاز شده است.

این مسوول اضافه کرد: بازگشایی کلاس‌ها به صورت ترکیبی و تابع دستورالعمل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است و مواردی چون زیرساخت‌های مدرسه، ظرفیت کلاس‌های درس و فضای فیزیکی کلاس‌ها برای حفظ فاصله یک و نیم متری دانش آموزان مورد تاکید قرار دارد.

اصغری تاکید کرد: حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان و همکاران فرهنگی، اولویت اصلی در آموزش و پرورش است و برای تحقق آن نیز اقدامات ویژه‌ای از جمله واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

وی تسریع در اجرای طرح واکسیناسیون دانش آموزان را ضروری دانست و افزود: خوشبختانه واکسیناسیون در استان از سوی خانواده‌ها و دانش آموزان جدی گرفته شده و از آن استقبال خوبی دارند و امیداوریم تا پایان آبان ۱۰۰ درصد جامعه هدف واکسینه شوند.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار