مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

تقویت و توسعه فعالیت گروه‌های جهادی با پشتیبانی موثر نتیجه‌بخش خواهد بود

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان کرد تقویت و توسعه فعالیت گروه‌های جهادی با پشتیبانی موثر نتیجه‌بخش خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۳۲۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تقویت و توسعه فعالیت گروه‌های جهادی با پشتیبانی موثر نتیجه‌بخش خواهد بود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، با حضور مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، شورای راهبردی سیاستگذاری و هدفمندی سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌) فعال در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

در این نشست که برای اولین بار و به ابتکار مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تشکیل شد، سید مجتبی هاشمی گفت: در قالب این جلسه تصمیم گرفتیم شورای نظارتی تشکیل دهیم تا دوستانی که در گروه‌های جهادی زحمت می‌کشند را بتوانیم ساماندهی و پشتیبانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی عموماً با افکار دغدغه‌مند با ما ارتباط داشته و انتظار یاری دارند، افزود: آموزش و پرورش یک دستگاه چند بعدی است و بر همین اساس نیازهای آن نیز چند بعدی است، ما درخصوص ایجاد فضایی که بتوانیم از همه ابعاد پیرامون تعلیم و تربیت و وظیفه سازمانی خویش استفاده کنیم، به همسویی و همدلی نیاز داریم و این امر نیازمند ساماندهی است.

هاشمی تصریح کرد: با همفکری و همدلی می‌توان بسیاری از نیازهای گروه‌های جهادی موجود را که هم اکنون در حال فعالیت هستند کشف و تا حد امکان برطرف کرد و برای گروه‌هایی هم که دنبال حمایت از فعالیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش هستند برنامه‌ریزی و اقدام شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: در این راستا باید گروه‌های مردم نهاد و جهادی که مرتبط با آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند شناسایی، دسته‌بندی و ساماندهی کنیم و برای این منظور نیازمند یک بانک اطلاعاتی قوی هستیم.

وی بیان کرد: آفت گروه‌های بیرون از سازمان و بویژه گروه‌های جهادی، اداری شدن است، باید تلاش کنیم با پشتیبانی موثر و دقیق و هدایت درست این گروه‌ها، از اداری شدن آنها به ویژه در بخش اجرا پرهیز شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: بخشی از این گروه‌های جهادی فرهنگیان هستند و ما وظیفه داریم با شناسایی و تقویت و توسعه این گروه‌ها، در راستای اهداف آموزش و پرورش به آنها کمک و یاری برسانیم، چون که این عزیزان با توجه به شناخت از آموزش و پرورش بسیار موثر‌تر می‌توانند عمل کنند همچنین سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد نیز با توجه به بستر قانونی موجود می‌توانند در این مسیر فعالیت داشته باشند هرچند این گروهها اصولاً قانونمند بوده و از سیستم اداری مطلع هستند اما این موضوع نباید گروه‌های جهادی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی در ادامه فراخوان گروه‌های جهادی، سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد که در راستای فعالیت‌های آموزش و پرورش مشغول به کار هستند را اولویت اصلی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار