اعطای وام قرض‌الحسنه به نیازمندان تحت پوشش، توسط خادمیاران منطقه ۱۴

تهران (پانا) - مسئول کانون عمومی خدمت رضوی منطقه ۱۴ از اعطای ۲۷۰ میلیون ریال تسهیلات وام قرض‌الحسنه به نیازمندان تحت پوشش منطقه در یک هفته گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
اعطای وام قرض‌الحسنه به نیازمندان تحت پوشش، توسط خادمیاران منطقه ۱۴

سید محمدحسین میر عبدالحق؛ مسئول کانون عمومی خدمت رضوی منطقه ۱۴ تهران گفت: با توجه به اینکه در کانون‌های خدمت رضوی استان تهران زیرساخت‌ های تأسیس صندوق قرض الحسنه فراهم نشده است و در اعطای وام به نیازمندان با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با همیاری و همکاری صندوق های قرض الحسنه و خیرین منطقه توانستیم به صورت غیر متمرکز، به تعدادی از افراد نیازمند تسهیلات وام قرض الحسنه اعطا کنیم.

وی بیان کرد: دو نفر از یاوران و خادمیاران کانون عمومی خدمت رضوی منطقه تأمین مالی این تسهیلات را برای رضای خدا و به نیت خدمت امام رضایی، عهده‌ دار شده‌اند و تاکنون ۲۷۰ میلیون ریال از سوی این بزرگواران تأمین و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

میر عبدالحق افزود: از این ۲۷۰ میلیون ریال ۱۷۰ میلیون در دو فقره ۱۰۰ و ۷۰ میلیون ریال به یک بیمار سرطانی برای تأمین هزینه های دارویی و انجام شیمی درمانی پرداخت شده و همچنین ۱۰۰ میلیون ریال هم در اختیار یک خانواده نیازمندی که متاسفانه پول ربا دریافت کرده بودند قرار گرفت تا این خانواده از پرداخت پول نزولی رهایی یابند.

مسئول کانون عمومی منطقه گفت: خانواده های دریافت کننده وام از سوی خادمیاران، شناسایی و صحت سنجی شده اند و نحوه بازپرداخت وام های اعطایی به صورت اقساط ۱۰ ماهه تا ۲۰ ماهه است و با توجه به منابع و همچنین نیاز متقاضیان قابل تغییر است. در صورتی که بتوانیم از خیرین و صندوق های قرض الحسنه منابع مالی را تأمین کنیم، این کار خداپسندانه ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: تعداد افراد متقاضی وام قرض الحسنه بسیار زیاد است ولی متاسفانه توانایی مجموعه خادمیاری در این زمینه محدود است و امیدوار هستیم که با تدابیر خردمندانه مسئولین آستان قدس و بنیاد کرامت استان تهران نسبت به تأسیس صندوق قرض الحسنه امام رضایی با توان خادمیاران فراهم شود تا همه خادمین امام رئوف (ع) بتوانند در این سنت زیبای قرض الحسنه مشارکت داشته باشند و فرهنگ ارائه تسهیلات قرض الحسنه در بین مومنین و محبین حضرت رضا علیه‌السلام ترویج یابد.

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ فاطمه آبروش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار