سرپرست گروه تواشیح اسرا:

سرودخوانی موجب کاهش احساس خودمحوری و تقویت روحیه کنجکاوی می‌شود

تهران (پانا) - سرپرست گروه تواشیح اسرا، عنوان کرد سرودخوانی موجب کاهش احساس خودمحوری و تقویت روحیه کنجکاوی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۱۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
سرودخوانی موجب کاهش احساس خودمحوری و تقویت روحیه کنجکاوی می‌شود

حکمت الله صادقی؛ سرپرست گروه تواشیح و سرود بین المللی اسرا در گفتگو با پانا گفت: «به منظور پرورش استعدادهای نوجوانان در زمینه‌های مختلف هنری و فرهنگی و از سرگیری سنت دیرباز همخوانی اقدام به تشکیل گروه سرود بین المللی اسرا کردیم.»

صادقی ادامه داد: «گروه سرود اسرا از سال ۱۳۸۰ فعالیت های همخوانی و هنری خود را آغاز کرده و بیش از ۱۶ سال است که نوجوانان خلاق و با ذوق کشور در این گروه فعالیت می کنند‌. این گروه پس از چندین مرحله استعدادیابی و کشف علاقه مندی اعضای خود، گروه سرود را با حضور ۱۸۰ عضو تشکیل داده است.»

صادقی تصریح کرد: «سرود از جمله ابزار کارآمد برای افرادی است که می خواهند در فرایند تعلیم و تربیت گام بردارند‌. سند تحول بنیادین بارها از ایجاد تنوع در راستای شکوفایی استعدادهای نوجوانان سخن گفته است و به نظر من سرود مصداق عینی این تنوع بخشی است و از جمله راه های ارتباط و تأثیرگذاری هر چه بهتر مفاهیم مذهبی و فرهنگی بر سایر افراد جامعه است.»

وی درباره هدف تشکیل گروه سرود اسرا گفت: «با توجه به اینکه سرود به عنوان یکی از رشته های هنری، جذابیت های ویژه ای برای نسل جدید دارد و یک ضرورت جدی و انکار نشدنی در فضای تعلیم و تربیت است و علاوه بر آن، سرودخوانی با کاهش احساس خودمحوری، افزایش میزان تحمل نوجوانان در برابر دیگران، تقویت روحیه کنجکاوی و جسارت تجربه کردن و ابتکار عمل در برابر جمع، به رشد و تعالی نوجوانان منجر می شود، تصمیم به تشکیل گروه اسرا گرفتیم.»

صادقی درباره فعالیت های این گروه توضیح داد: «گروه سرود اسرا در مناسبت های مختلف مذهبی اعم از شهادت و ولادت در کشورهای مختلفی اعم از: لبنان، اندونزی، هند، افغانستان، عربستان اجرای مراسم داشته است. این گروه هر ساله به مناسبت اربعین حسینی (ع) برای زائران سید الشهدا، سرور شهیدان در کربلا نیز مراسم های را اجرا می کردند، اما در دو سال اخیر به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا، این توفیق از اعضای گروه و من گرفته شده است. همچنین گروه سرود تواشیح اسرا، به مناسبت میلاد امام حسن عسگری (ع) برای تعدادی از مسئولان در سالن پردیس تئاتر تهران اجرای مراسم داشتند.»

وی خاطرنشان کرد: «استودیوی گروه سرود اسرا در فرهنگسرای خاوران است که گروه های مختلفی از سراسر کشور در آن برای ضبط و آهنگسازی قطعه های مختلف موسیقی حضور پیدا می کنند‌. نوجوانان عضو گروه اسرا بعد از دیدن آموزش های لازم و رسیدن به سن مناسب، به سمت علایق خود هدایت می شوند. لازم به ذکر است تعدادی از نوجوانانی که زمانی عضو این گروه سرود بودند، مداح، طلبه و قاری قرآن شدند.»

صادقی در پایان به این نکته اشاره کرد: «استودیوی گروه اسرا مکانی برای تعلیم و تربیت نوجوانان و هدایت آن ها به سمت استعداد مورد نظرشان است. امیدواریم این گروه بتواند روحیه نشاط و شادابی را به نوجوانان خلاق این مرز بوم هدیه دهد.»


*خبرنگار دانش آموز پانا؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار