رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

مرجع تصمیم‌گیر در بازگشایی مدارس، ستاد ملی مقابله با کروناست

رشت (پانا) - رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت در فرآیند واکسیناسیون دانش‌آموزان 12 تا 18 سال، 100 درصد دانش آموزان گیلانی و در مرحله دوم 7 / 72 درصد آنان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کد مطلب: ۱۲۳۲۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مرجع تصمیم‌گیر در بازگشایی مدارس، ستاد ملی مقابله با کروناست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، سعید فلیحی با اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش حضوری دانش آموزان اظهار کرد: مرجع اصلی تصمیم گیر در بازگشایی مدارس، ستاد ملّی کرونا است که وزارت آموزش‌ و پرورش مکلف به اجرای آن است و هیچ‌گونه اقدامی خارج از این مصوبات پذیرفته نیست.

وی با اشاره به واکسیناسیون 100 درصدی دانش آموزان 12 تا 18 سال در مرحله اول خاطرنشان کرد: در نوبت دوم نیز تاکنون 7 / 72 درصد دانش آموزان این رده سنی، واکسن کرونا دریافت کرده اند که امیدواریم هرچه زودتر شاهد تکمیل آن باشیم.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به بازگشایی مدارس مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در اول آذر اظهار کرد: بازگشایی مدارس تابع رعایت پروتکل های بهداشتی است و شورای سلامت مدرسه با اجرای این ضوابط درخواست بازگشایی را در سامانه LTMS ثبت می کند و پس از تأیید رعایت استانداردها در ادارات آموزش و پرورش مجوز بازگشایی صادر خواهد شد.

فلیحی با اشاره به واکسیناسیون فرهنگیان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همت معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان و همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون اکثر قریب به اتفاق معلمان مدارس دولتی و غیردولتی دو دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی درباره برخی اقدامات بهداشتی آموزش و پرورش استان گیلان اظهار کرد: از ابتدای سال 99 تاکنون بیش از 8 میلیارد تومان سرانه بهداشتی بین مدارس استان توزیع شده که این مبلغ برای تهیه امکانات بهداشتی مانند: سامانه تهویه، دستگاه پمپاژ، وسایل ضدعفونی کننده، لوله‌کشی دستگاه مایع دستشویی و... هزینه شده است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر ضرورت همکاری خانواده ها در تکمیل چرخه واکسیناسیون اظهار کرد: آن دسته از اولیای محترم دانش‌آموزان که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند می‌توانند مطابق با اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند. فلیحی با اشاره به اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان و نقش زندگی ساز مدرسه در تربیت دانش آموزان خاطرنشان کرد: باتوجه به بررسی فواید و مضرات تعطیلی مدارس، نظر همه کارشناسان تعلیم و تربیت بر این است که ضرر تعطیلی مدارس بیش از فایده آن است. بنابراین همکاری همه مردم در دریافت واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می تواند یاری گر ما در بازگشایی مدارس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار