همزمان با هفته کتاب انجام شد

برگزاری محفل فرهنگی «منبر کتاب» در کاشمر

کاشمر (پانا) - همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب و به همت اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر، محفل فرهنگی «منبر کتاب» در مسجد امام حسن عسکری(ع) این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری محفل فرهنگی «منبر کتاب» در کاشمر

رییس اداره کتابخانه های عمومی کاشمر در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت کتاب و لزوم فرهنگ سازی برای ترویج فرهنگ مطالعه اظهار کرد: اگر می خواهیم شاهد رشد و تعالی جامعه و کاهش مشکلات و آسیب ها باشیم، باید برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش کنیم.

محمد فیض عارفی، با اشاره به قرار گرفتن در هفته کتاب از اجرای برنامه های متنوع در این هفته برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و آشنایی مردم با کتابخانه ها خبر داد و گفت: به منظور استفاده از دیدگاه ها و نظرات روحانیون و ائمه جماعات در حوزه کتاب و مطالعه، محفل فرهنگی منبر کتاب در شهر کاشمر برگزار می شود و همچنین با اداره تبلیغات اسلامی هماهنگ شده است که این محفل در تمامی روستاها نیز برگزار شود.

وی سپس با بیان اینکه در شهرستان های کاشمر و کوهسرخ 9 کتابخانه نهادی و 5 کتابخانه مشارکتی وجود دارد خاطرنشان کرد: کتابخانه های کاشمر با ده ها هزار عنوان کتاب در موضوع های مختلف و متنوع، آماده ارائه خدمات به مردم هستند ضمن اینکه با اجرای طرح عضویت سراسری این امکان فراهم است که با عضویت در یک کتابخانه نهادی از سایر کتابخانه های نهادی نیز بتوان استفاده کرد.

فیض عارفی در پایان سخنان خود، به معرفی کتاب «با بابا» شامل خاطرات مربوط به تجربه نزدیک به مرگ فرزند سردار شهید حاج محمد طاهری از انتشارات شهید هادی پرداخت و این کتاب را به امام جماعت مسجد تقدیم کرد.
در ادامه این محفل حجت الاسلام حسین طلعتی امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) در سخنانی به بیان اهمیت کتاب و علم آموزی در اسلام پرداخت و گفت: اسلام به لحاظ زمانی از ما خواسته است که از گهواره تا گور دانش بیاموزیم و به لحاظ مکانی نیز گفته است که اگر علم در دوردست ترین سرزمین ها هم بود باز هم به طلب علم بروید.

وی ادامه داد: بر اساس روایات هر گامی که در طلب علم و کتاب برداشته شود عبادت است و ما باید بیش از آنچه در جامعه وجود دارد نسبت به کتاب و ارتباط با کتابخانه اهمیت قائل شویم.

در این محفل برگه های مربوط به عضویت در کتابخانه های عمومی کاشمر در بین نمازگزاران توزیع شد.

خبرنگار: مجتبی صاحب زمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار