کارگاه آموزشی دیابت در کاشمر برگزار شد

کاشمر (پانا) - کارشناس سلامت آموزش و پرورش کاشمر گفت بیماران دیابتی دو برابر افراد عادی مبتلا به بیماری قلبی شده و دو برابر افراد عادی از بیماری قلبی فوت می کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی دیابت در کاشمر برگزار شد

عفت اولیائی، کارشناس سلامت آموزش و پرورش در کارگاه هفته دیابت گفت: دیابت یک بیماری خطیر است که در آن بدن شما نمی تواند قند مصرف شده را جهت تولید انرژی بسوزاند.

وی ادامه داد: دیابت شایع ترین علت بیماری های قلبی عروقی، سکته ها، نارسائی کلیه، کوری و قطع اندام است. بیماران دیابتی دو برابر افراد عادی مبتلا به بیماری قلبی شده و دو برابر افراد عادی از بیماری قلبی فوت می کنند.

کارشناس سلامت آموزش و پرورش افزود: جلوگیری از اضافه وزن، کنترل استرس، ورزش روزانه بیشتر از ۳۰ دقیقه، تغذیه مناسب بویژه مصرف میوه و سبزیجات نقش مهمی در پیشگیری از دیابت دارد.

اولیائی خاطرنشان کرد: این آموزش ها به صورت مستمر و مداوم ادامه خواهد داشت و اظهار امیدواری کرد: همکاران گرامی؛ والدین بزرگوار و دانش آموزان عزیز جهت پیشگیری از بیماری ها پیگیر باشند و نهایت بهره را ببرند.

با توجه به برگزاری کارگاه در بستر شاد با همکاری مدیریت محترم؛ معاونین و مراقب سلامت دبستان توحید در بستر شاد از زحمات شایسته آنها تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار: سجاد ناصر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار