با هدف ارتقای آگاهی‌ها و مهارت‌های تربیتی خانواده‌ها انجام شد:

راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی والدین کودکان پیش دبستانی

تهران (پانا) - مراکز یادگیری محلی والدین کودکان پیش از دبستان در منطقه ۴ با هدف ارتقای آگاهی‌ها و مهارت‌های تربیتی خانواده‌ها و بر اساس دستورالعمل‌های اجرایی راه‌اندازی شد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی والدین کودکان پیش دبستانی

مراکز یادگیری محلی والدین کودکان پیش از دبستان در منطقه 4 به صورت پایلوت در دبستان استاد خدابخش با حضور محمد حسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، فاطمه امیرآبادی؛ معاون آموزش ابتدایی، فاطمه مهبودی؛ کارشناس مسئول انجمن اولیاء و مربیان منطقه ۴ راه اندازی شد.

در ابتدا مدیر آموزش و پرورش منطقه با اشاره به تاثیر مهم و اثرگذار دوره پیش دبستانی گفت: در ایام کرونایی که خانواده ها در آموزش فرزندان با مدارس مشارکت بیشتری داشته اند، فراگیری تجربه و مهارت های آموزش فرزندان اهمیت بیشتری دارد و با توجه به حساسیت و نقش مهم دوره پیش از دبستان در شکل گیری شخصیت کودکان این مراکز محلی نقش مهمی در آموزش های پیش از دبستان که آغاز آموزش کودکان است خواهد داشت.

فاطمه مهبودی؛ کارشناس مسئول انجمن اولیاء و مربیان منطقه نیز اظهار کرد: این مراکز به منظور ارتقای آگاهی‌ها و مهارت‌های تربیتی خانواده‌ها راه اندازی شده است و طبق شیوه‌نامه ابلاغی ارتقای آگاهی‌ها و مهارت‌ های تربیتی خانواده‌ ها و آماده‌سازی والدین برای تعامل با مربیان در سال‌ های تحصیلی فرزندان‌ خود از جمله اهداف راه اندازی مراکز یادگیری محلی آموزش والدین کودکان پیش از دبستان اعلام شده است.

گفتنی است، در این نوع مراکز تلاش می شود خدماتی از قبیل آموزش‌ های لازم به والدین کودکان پیش از دبستان برای تربیت صحیح فرزندان و آماده‌سازی آنها برای ورود به مدرسه، آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، حقوق شهروندی و مهارت‌های فردی، اجتماعی و شغلی، فراهم کردن شرایط گفت‌وگوی والدین کودکان پیش از دبستان درباره امر خطیر تربیت فرزند و آماده‌سازی کودکان برای ورود به مدرسه ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار