مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در طرح جهش مسکن آذربایجان‌شرقی

تبریز (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی تعداد افراد ثبت نام کننده برای طرح جهش تولید مسکن راتاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر در استان عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام ۸۰ هزار نفر در طرح جهش مسکن آذربایجان‌شرقی

ابوالقاسم سلطانی، با بیان این‌که استقبال از طرح جهش تولید مسکن نسبت به طرح اقدام ملی مسکن بیشتر است، اظهار داشت: مهم‌ترین عامل استقبال بالای متقاضیان افزایش سقف تسهیلات این طرح نسبت به طرح اقدام ملی است.

وی افزود: در اجرای طرح جهش تولید مسکن تسهیلات ۴۰۰، ۳۵۰ و ۲۵۰ میلیون تومانی به ترتیب در تبریز، سایر شهرهای استان و روستاها به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: متقاضیان استفاده از مزایای این طرح بدون توجه به کدملی اگر پنج سال اخیر را برابر اسناد و مدارک در هر شهری ساکن باشند، می‌توانند درخواست ساخت مسکن در همان شهر را ارائه دهند.

سلطانی، ادامه داد: یکی از شروط مهم ثبت نام برای سرپرستان خانوار و حتی افراد مجرد واجد شرایط نیز فاقد مسکن بودن است و بر این اساس باید از یکم فروردین ماه سال ۸۴ تاکنون هیچ‌گونه معامله مسکن و سابقه مالکیت مسکونی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه زمان نام نویسی در این طرح تا ۱۵ آذر تمدید می‌شود، یادآوری کرد: برای ثبت نام در این طرح باید از اول انقلاب تاکنون، متقاضیان هیچ گونه تسهیلات دولتی مسکن دریافت نکرده باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ایجاد امکان برای ثبت نام افراد مجرد در این طرح، گفت: همانند طرح‌های قبلی، بانوان خودسرپرست بالای ۳۵ سال فاقد مسکن و آقایان مجرد ۴۵ سال به بالا نیز می‌توانند در این طرح نام نویسی کنند.

سلطانی، با اشاره به فرسودگی ۳۰ درصد از فضاهای شهری استان، افزود: بهسازی بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های دولت بوده و در این راستا یکسری امتیازات از جمله تسهیلات با کارمزد بین ۹ تا ۱۸ درصدی و تخفیف ۵۰ درصدی شهرداری‌ها به صدور پروانه ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: امید است افراد ساکن در این بافت‌ها که خود و یا از طریق انبوه سازان اقدام به بهسازی می‌کنند، از فرصت استفاده کنند تا هم دغدغه از بابت مدیرت بحران حل شود و هم پتانسیلی برای ایجاد یک کارگاه عظیم ساخت و ساز در بافت فرسوده ایجاد شود.

سلطانی، ادامه داد: برای بهسازی منازل در بافت فرسوده، تسهیلات خاص مربوط به مسکن و بازآفرینی اختصاص یافته است که متقاضیان می‌توانند با ورود به سایت این اداره کل از جزئیات این تسهیلات باخبر شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار