معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه:

اقدامات حوزه راه روستایی، پاسخگوی نیازها و مطالبات جامعه روستایی نیست

میانه (پانا) - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه، با اشاره به اینکه شهرستان میانه بزرگترین و پهناورترین شهرستان آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور بوده و بیش از 5/13 درصد از راه های استان در شهرستان میانه واقع شده، به مسائل و موارد موجود در حوزه راه شهرستان به ویژه در حوزه راه روستایی اشاره کرده و گفت خدمات انجام شده در حوزه راه روستایی پاسخگوی نیازها و مطالبات جامعه روستایی در شهرستان نیست.

کد مطلب: ۱۱۸۲۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات حوزه راه روستایی، پاسخگوی نیازها و مطالبات  جامعه روستایی نیست

محمدرضا مشایخی در جلسه بررسی وضعیت راه های شهرستان با حضور معاون سازمان راهداری کشور؛ نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان وجود یکهزار و ۸۷۰ کیلومتر راه در شهرستان و تاکید بر اینکه خدمات زیربنایی بسیاری انجام شده و برخی از خدمات به طرف خدمات رفاهی سوق یافته عنوان کرد: اقدامات حوزه راه نیز باید از رشد لازم برخوردار شود.

وی با اشاره به اقدامات و پیگیری های شهرستان و نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در حوزه راه با بیان وضعیت ورودیهای میانه گفت: مساعدتهای کشوری؛ استانی و شهرستان بویژه در حوزه شهرداری میانه؛ وضعیت نامطلوب ورودی از طرف تبریز بهبود یافته و اجرای ورودی از طرف تهران که نیمه تمام مانده بود آغاز شده اما لزوم تسریع آن را خواستاریم.

مشایخی ورودی دیگر شهرستان از طرف راه آهن و محور میانه- میاندوآب را بعنوان ویترین شهرستان، نیازمند ساماندهی عریض شدن در برخی نقاط ، تکمیل کردن آسفالت؛ همچنین تامین ایمنی آن و رسیدگی ایمنی در برخی جاده های شریانی عنوان کرد.

فرماندار ویژه میانه لزوم روکش برخی از راه ها از جمله میانه به قره چمن؛ روکش و خط کشی میانه به طرف ترک را از مطالبات خواند و اضافه کرد: در بحث راه روستایی راه فرعی یونیک- گنجگاه به طرف خلخال با ۱۳ کیلومتر در حد فاصل تجرق با روستای طوین بعنوان راه ارتباطی دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل و راه فرعی میانه- فیروزآباد که جزو محورهای مهم به طول ۹ کیلومتر که راه مهم و حساس ارتباطی بین شهرستان میانه؛ خلخال و استان اردبیل بوده و راه گردشگری نیز محسوب می شود از دیگر نیازهای مهم شهرستان به شمار می رود.

مشایخی در ادامه از اجرای محور میانه- هشترود خبر داد و لزوم عملیات روکش ۸۰۰ متر راه آهن؛ اتمام بهسازی در محور قدیم میانه؛ آونلیق یا گاوینه رود را در ۸ کیلومتر؛ عملیات روکش حفاظتی راه‌های روستایی آوین؛ عجمی؛ ورنکش و بالوجه و احداث راه روستایی در روستاهای احمدآباد گروس؛ شیخ طبق؛ حصار میدان داغی و چند روستای دیگر را بر طبق احصا از مهمترین ها برای اولویت دهی در بحث اجرا خواند.

فرماندار ویژه میانه با تاکید بر اینکه از سال ۹۷ اولویت ما در قالب کمیته برنامه ریزی راه و آب بوده عنایت و مساعدت کشوری و استانی را سبب پیشبرد این اولویتها در شهرستان برشمرد و امانی کردن پروژه ها و تامین مطالبات پیمانکاران را سبب تسریع در اجرای پروژه ها عنوان کرد.

وی خواستار تسریع در اجرای پروژه نیمه تمام تثبیت مابین میانه- پلیس راه به جهت اتمام آن؛ لکه گیری محور اصلی شریانی میانه به طرف زنجان و تبریز؛ لکه گیری داخل تونل ها؛ همچنین روشنایی میانه تا پلیس راه و راه آهن؛ تامین روشنایی تونل شماره یک میانه به طرف تبریز؛ بازسازی و نوسازی جت فن ها و رسیدگی به وضعیت تهویه تونل؛ تامین ماشین آلات و ناوگان راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه های اصلی میانه - میاندوآب و تعیین تکلیف جاده اختصاصی فولاد همچنین رسیدگی به وضعیت راهدارخانه آقکند برای انجام کار به شکل تثبیت شده در فصول کاری و پرداخت بدهی پیمانکاران از سالهای گذشته را از دیگر خواسته ها و مطالبات مهم شهرستان برشمرد و خواستار مساعدت و یاری مسوولین کشوری و استانی شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه؛ یکی از مولفه های نظام راهداری را توجه به تامین؛ حفظ و نگه داشت راه ها خواند و اضافه کرد: با توجه به وجود بیش از ۱۳ درصد راه های استان در شهرستان؛ وضعیت موجود راههای شهرستان بویژه در حوزه راه روستایی و این همه بی توجهی قابل قبول نبوده و بنده به عنوان مدعی العموم سوال از وزیر را کلید زده و مباحث لازم را مطرح خواهم کرد.

مهدی اسماعیلی با اشاره به این که بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب هنوز ۱۲۸ روستای شهرستان فاقد راه احداثی بوده و بنا بر مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها؛ نیازهای مختلف از جمله راه و فن آوری و ارتباطات از مطالبات مهم به شمار می رود.

وی در ادامه با تشکر از اقدامات انجام شده حجم باقیمانده از امورات شهرستان بویژه در حوزه راه را بسیار زیاد عنوان کرده و سرعت در انجام این امور را خواستار شد.

اسماعیلی به مشکل تخصیص اعتبار راه در استان و شهرستان اشاره کرده و اولویت شهرستان را راه‌های روستایی خواند و افزود: در پیدا کردن پیمانکار برای اجرای طرح دچار مشکل هستیم زیرا پیمانکاران موجود چندین سال است که مطالبه دارند و تنها در صورت پرداخت بدهی آنها می توانیم به اجرا و پیشبرد پروژه ها امیدوار شویم.

وی لزوم آسفالت و مسیر گشایی ۱۲ کیلومتر باقیمانده از محور آرموداق به طرف نیر که ۸ کیلومتر آن آسفالت و مسیرگشایی شده را جهت مراودات دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل را از دیگر اولویتها برشمرد.

اسماعیلی در پایان به اولویت بندی ۲۷ روستا از ۱۲۸ روستا با ۱۴۴ کیلومتر اشاره کرده و افزود: این راه ها باید با برنامه ریزی و تامین اعتبار لازم در طی سال جاری به اجرا برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار