نوبت‌گیری صددرصدی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در 9 استان

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در سیزدهمین نشست شورای راهبری سازمان گفت نوبت‌گیری سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان‌های یزد، اردبیل، بوشهر، فارس، قزوین، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، قم و زنجان بالای صددرصد انجام شده است و در مجموع تاکنون یک میلیون و ۵۲۶ هزار ۵۷۹ نوآموز بدو ورود نوبت‌گیری شده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۳۱۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
نوبت‌گیری صددرصدی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در 9 استان

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با تبریک فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی گفت: یکی از برنامه‌های که موجب وفاق گروهی و جلوگیری از گسست نسلی می‌شود کتاب‌خوانی گروهی و خانوادگی است.

وی افزود: ایجاد کتابخانه‌های کلاسی یکی از راه‌هایی است که موجب افزایش سرانه مطالعه دانش‌آموزان می‌شود و به افزایش کیفیت خواندن کتاب نیز کمک خواهد کرد.

حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی گفت: مشارکت در نظام تعلیم‌وتربیت، کنش آموزی و آمادگی برای مشارکت در امور جامعه سه کارکرد انتخابات دانش‌آموزی است.

وی افزود: برنامه هر دانش‌آموز حداقل یک نقش و یک تشکل که در آموزش‌وپرورش استثنایی اجرایی شده است از جمله برنامه‌های تمرین مشارکت برای دانش‌آموزان است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در ادامه در خصوص سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی گفت: در سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی به دلیل مشکلات سامانه سیدا هنوز از هدف‌گذاری سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز عقب هستیم و تاکنون ۱۳۵ هزار و ۴۴۲ نوآموز پیش‌دبستانی نوبت‌گیری شده‌اند.

وی گفت: استان‌های سمنان، ایلام، هرمزگان، همدان، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، قم، زنجان و مرکزی بالاترین درصد نوبت‌گیری نوآموزان پیش‌دبستانی در برنامه سنجش را تاکنون دارند.

حسینی بر تشکیل شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی در استان‌ها و مناطق تاکید کرد و گفت: تاکنون این شورا در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر تشکیل شده است و بقیه استان‌ها نیز تا پایان آذر باید شوراهای استانی و منطقه‌ای را تشکیل دهند.

وی افزود: شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی در استان‌ها، نقش شورای آموزش‌وپرورش استثنایی را در استان‌ها ایفا خواهد کرد و این شورا حلقه مفقوده آموزش‌وپرورش استثنایی در مناطق ۷۶۰ گانه آموزش‌وپرورش را احیا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه تشکیل و راه‌اندازی مراکز جامع مشاوره، تشخیص، آموزش و توان‌بخشی به استان‌ها ابلاغ شده است گفت: کیفیت‌بخشی به مراکز جامع در ۱۰ استانی که این مراکز راه‌اندازی شده است و پیگیری راه‌اندازی مراکز جامع در بقیه استان‌ها باید در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد.

حسینی در پایان گفت: به‌زودی شیوه‌نامه اجرایی دو بسته تحولی "خدمات آموزشی، پرورشی، ورزشی و توان‌بخشی خانواده محور" و "غربال و مداخله به هنگام نوآموزان پیش‌دبستانی در معرض مشکلات یادگیری" به استان‌ها ارسال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار