معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی:

اولویت دولت، مبارزه با فقر و پیشبرد اهداف اقتصادی است

میانه (پانا) - معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد اولویت دولت سیزدهم، مبارزه با فقر و پیشبرد اهداف اقتصادی است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اولویت دولت، مبارزه با فقر و پیشبرد اهداف اقتصادی است

به گزارش اداره کل استانداری آذربایجان شرقی، معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کارگزاران دولت سیزدهم باید انقلابی؛ جهادی و مکتبی و اخلاق مدار باشند، افزود: مدیران دولت سیزدهم باید از جنس مردم و همراه با دغدغه های مردم باشند.

محمد کلامی، در آیین تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان میانه اضافه کرد: عمل به آرمان‌های انقلاب و نظام هدف اصلی تمامی کارگزاران باشد، زیرا شک به این آرمان‌ها توان خدمت را از کارگزاران خواهد گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: کارگزار دولت نباید بین خود و مردم فاصله ببیند و باید بداند که بزرگترین عبادت، خدمت به خلق الله است.

معاون امور اقتصادی استانداری در ادامه ایمان به توانمندی‌های داخل؛ استفاده از ظرفیت جوانان و انرژی آنان در اجرای منویات رهبری در گام دوم انقلاب و بها دادن به آنان در عمل را از دیگر شاخص‌های مدیر دولت سیزدهم برشمرد.

وی ارائه برنامه و راهبرد؛ مانع زدایی ها و استفاده از مجمع نخبگان در توسعه شهرستان برای طی مسیر توسعه از سوی مدیران را مهم خواند و افزود: ما با شهدا؛ آرمان‌های انقلاب و نظام و امامین انقلاب عهد می بندیم که تا توان داریم به مردم خدمت کرده و اجازه ندهیم فقر؛ ایمان و باور مردم به انقلاب را دچار تزلزل کند.

وی در پایان با قدردانی از زحمات فرماندار سابق میانه برای سعادتی در سمت سرپرستی فرمانداری میانه آرزوی موفقیت کرد.

فرماندار سابق شهرستان میانه در این جلسه با اشاره به عملکرد ۴ ساله فرمانداری در امور حاکمیتی؛ تامینی؛ امنیتی و اجتماعی و اقتصادی گفت: اگر توانستیم منشا اثر و در خدمت مردم باشیم، در سایه وفاق و همدلی مدیران شهرستان در شورای اداری و تامین؛ حمایتها و ارشاد امام جمعه میانه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حاصل شده است.

محمدرضا مشایخی با بیان اجرای انتخابات مختلف به برتری شهرستان در استان اشاره کرد و افزود: در ساماندهی حوادث و رخدادهایی مانند سیل؛ زلزله و شیوع کرونا به مدد الهی و پای کار بودن مسوولین؛ مردم و خیرین و مدافعین سلامت توانستیم موفق عمل کنیم.

وی اجرای پروژه های مختلف در سطح شهر و روستاها در حوزه آب شرب؛ آب کشاورزی؛ راه: امور فرهنگی و اجتماعی؛ حوزه صنعت و معدن؛ افزایش تولیدات دامی و کشاورزی؛ نوسازی و مقاوم سازی مساکن روستایی در حدود ۴ هزار واحد و بالاتر از متوسط کشوری در این حوزه را از امورات مهم انجام شده عنوان کرد.

مشایخی افزایش اشتغالزایی در شهرستان از جمله جذب ۱۱۷ نفر در فولاد بخش خصوصی با تولید آزمایشی ۱۵۰ تن شمش در روز و افزایش اشتغال به ۲0۰ نفر در آینده ای نزدیک و افزایش این اشتغال در توسعه طرح را یکی دیگر از امور شهرستان در حمایت و تسهیل امور سرمایه گذاران برشمرد.

مشایخی در پایان برای مسعود سعادتی در سمت سرپرست فرماندار جدید شهرستان میانه آرزوی توفیق در تحقق اهداف توسعه ای شهرستان از جمله رونق اقتصاد و اشتغال کرد.

امام جمعه میانه در این مراسم از زحمات و تلاش مشایخی فرماندار سابق شهرستان در ساماندهی امور زلزله؛ مقابله با کرونا و برگزاری انتخاباتی سالم با کمترین حاشیه و نیز اجرای بسیاری از پروژه های عمرانی و حمایت و مساعدت های لازم از تمامی ادارات و ارگانهای شهرستان برای سعادتی در سمت فرماندار جدید شهرستان آرزوی توفیق کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی با بیان اینکه این مسوولیتها خانه آخرت ما را خواهند ساخت افزود: دنیا و آخرت برای کسانی است که نیت و یا عمل خیر انجام می دهند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، ورود دولت به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را قابل تقدیر خوانده به موقعیت شهرستان بعنوان بزرگترین شهرستان شمال غرب کشور با بیش از ۴۰۰ روستا اشاره کرد و افزود: با تمامی اقدامات انجام یافته در شاخص‌های مختلف نیازمند تلاش و حمایت بیشتر از سوی مسوولین شهرستان؛ استان و کشور هستیم.

مهدی اسماعیلی به تشکیل سازمان عریض و طویل برنامه و بودجه از سال ۱۳۲۷ اشاره کرده و گفت: این سازمان وظیفه تدوین برنامه پیشرفت و آبادانی کشور؛ تقسیم و توزیع عادلانه و منطقی بودجه را عهده دار است اما اگر توزیع عادلانه بودجه صورت می گرفت، شاهد ناهماهنگی و ناعدالتی نبودیم که امیدواریم با توزیع متوازن منابع استان در حوزه راه؛ آب؛ صنایع پایین دستی؛ بنگاه های اقتصادی و سایر شاخص ها شاهد توسعه شهرستان و رونق اقتصاد باشیم.

وی با تصریح بر منابع مالی محدود دولت بر لزوم جذب سرمایه گذار و ارائه ساز و کارهای حمایتی از سرمایه گذار تاکید کرد.
اسماعیلی نجات استان و شهرستان را در حمایت از سرمایه گذاران دانست و افزود: تسهیل چرخه و فرآیند صدور مجوز به سرمایه گذاران باید اولویت کار مسوولین باشد.

دیگر نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی به وضعیت نامساعد یا نبود راه ۱۲۸ روستا در شهرستان؛ نبود متصدی و بهورز در ۶۰ روستا؛ مشکل آب کشاورزی ۸۵ روستا؛ مشکل و نبود اینترنت در ۶۰ روستا؛ آبرسانی به میانه از سد گرمی چای اشاره و این موارد را مورد مطالبه مردم عنوان کرد.

مرتضی حسینی از پیگیری آب شرب میانه با همراهی اسماعیلی دیگر نماینده مردم در جلسه با رییس جمهور و وزیر نیرو خبر داد.
وی همچنین مبارزه با فساد و ناکارآمدی را از اولویت‌های دولت عنوان و اضافه کرد: سه مافیای قاچاق کالا و واردات؛ مافیای بانکی و مافیای مدیران فرصت طلب و منفعت جو باعث مشکلات موجود شده که باید برای رفع آنها اقدام کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه میانه ادامه داد: هر گونه شک در راه خدمت به انقلاب و مردم ما را مدیون خون شهدا و ایثارگران خواهد کرد.
سرپرست فرمانداری ویژه میانه با قدردانی از استاندار آذربایجان شرقی در انتصاب وی و کلامی معاون امور اقتصادی استانداری و محمدزاده مدیر کل اسیاسی؛ انتخابات و تقسیمات کشوری به جهت حضور در این مراسم قدردانی کرده و اظهار امیدواری کرد که بتواند پاسخگوی اعتماد آنها باشد.

مسعود سعادتی با اشاره به خون های ریخته شده در راه تحقق انقلاب و نظام اضافه کرد: نباید ذره ای در راه خدمت به انقلاب و مردم شک داشته باشیم زیرا هر گونه شک ما را مدیون خون شهدا و تمامی ایثارگران خواهد کرد.

وی قدم اول در راه گشودن گره از مشکلات مردم را اتحاد و همدلی عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط جامعه اگر می خواهیم به پیشرفت و توسعه برسیم باید به مشکلات مردم رسیدگی کرده و در حد توان به رفع آنها بپردازیم.

سرپرست فرماندار ویژه میانه با اشاره به آیه ای از قرآن کریم به این مضمون که برای چیزی که از دست شما می رود ناراحت نشوید و برای چیزی که به دست می آورید خوشحال نشوید، تاکید کرد: مسوولیت رسالتی است در دست ما که باید برای هر لحظه آن پاسخگو باشیم.

سعادتی در پایان از زحمات مشایخی، فرماندار سابق میانه قدردانی کرده و گفت: امیدوارم بتوانیم با استفاده از تجربیات وی و همکاری و همراهی مدیران شهرستان در راه خدمت به مردم موفق باشیم.

در پایان حکم انتصاب سرپرست فرماندار ویژه میانه به مسعود سعادتی ابلاغ و با اهدای لوحی از زحمات فرماندار سابق میانه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار