تاکید استاندار بر برنامه‌ریزی‌های دقیق درازمدت در آموزش و پرورش

رشت (پانا) - استاندار گیلان گفت باید با برنامه‌ریزی‌های 5 تا 10 ساله کلیه نیازهای آموزش و پرورش در زمینه‌های تعداد دانش‌آموزان، بازنشستگان فرهنگی و میزان جذب نیروهای آموزشی تدوین شود.

کد مطلب: ۱۲۳۰۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
تاکید استاندار بر برنامه‌ریزی‌های دقیق درازمدت در آموزش و پرورش

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، اسدالله عباسی در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به حاکم بودن شرایط کرونایی در کشور خاطرنشان کرد: در بازگشایی مدارس به صورت حضوری ضروری است فرآیند واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان 12 سال به بالا کامل شود.

وی با اشاره به گسست تربیتی ناشی از شیوع کرونا در فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان خاطرنشان کرد: خلأ تربیتی در آموزش دانش آموزان یکی از عوامل موثر در اختلالات رفتاری است و در آموزش مجازی با وجود تلاش های گسترده معلمان این بخش تربیتی با نقصان مواجه شده که باید تلاش کنیم آسیب های کنونی شناسایی و رفع شوند.

استاندار گیلان با تأکید بر نقش بزرگ مدارس غیردولتی در آموزش دانش آموزان و همچنین اشتغال زایی 12 هزار نفر در استان خاطرنشان کرد: در جهت حمایت از مشاغل آموزشی و فرهنگی شهرداری ها از دریافت مالیات و عوارض از فضاهای آموزشی منع شده اند.

عباسی با تأکید بر لزوم برنامه ریزی های دقیق در بازه های 5 تا 10 ساله خاطرنشان کرد: با برآورد میزان بازنشسته ها، ورودی های جدید استخدامی و پیش بینی تعداد ورودی دانش آموزان برای تعلیم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی بیش از پیش آماده باشیم.

وی تأکید کرد: باید با تشکیل بانک اطلاعاتی از میزان مدارس در حال ساخت، مدارس خالی از جمعیت دانش آموزی و همچنین واحدهای فرسوده نسبت به استفاده بهینه از این واحدها اقدام شود.

استاندار گیلان با اشاره بر ضرورت حرکت پرشتاب آموزش و پرورش به سوی تعالی جامعه اظهار کرد: دولت سیزدهم آنچه را در توان دارد برای سرمایه های آینده کشور انجام خواهد داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به تعیین تکلیف 2 هزار و 538 نیروی حق التدریس، مربی پیش دبستانی و آموزش دهنده سوادآموزی اظهار کرد: 458 نفر باقی مانده نیز در سال آینده ساماندهی می شوند.

محمد رحمتی با بیان کاهش 20 درصدی نیروی انسانی تا سال 1404 خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان و آزمون های استخدامی از روش های تأمین نیرو در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره ثبت نام 373 هزار دانش آموز در مدارس استان اظهار کرد: خوشبختانه 95 درصد فرهنگیان، 2 دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و کسانی که واکسن نزده اند موظفند پیوسته آزمایش پی سی آر را ارائه کنند. مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به کسب مقام اول گیلان در میزان واکسیناسیون دانش آموزی خاطرنشان کرد: 8 / 99 دانش آموزان استان در مرحله اول و 50 / 57 هم در مرحله دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار