از پرفروش‌ها تا پرحاشیه‌های در حال اکران سینما

«گشت ارشاد 3» اکران نشده وارد حاشیه شد

تهران (پانا) - بعد از اکران فیلم «قهرمان» و موفقیت ایده بازگرداندن مردم به سالن‌های سینما با اکران فیلم‌های پرحرف و حدیث، این هفته نوبت به خبر اکران دو فیلم پرحاشیه «گشت ارشاد 3» و «صحنه زنی» رسید تا نقل محافل سینمایی باشند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
«گشت ارشاد 3» اکران نشده وارد حاشیه شد

هفته‌هایی که اسب سرکش کرونا فروکش کرده است و کمی رونق به سالن‌های سینما بازگشته است تصمیم گیران و سیاستگزاران سینمایی هم سعی دارند تا با مجوز دادن به فیلم‌های متنوع و گا‌ها پرحاشیه بر سرعت این گردش مالی سینما بیافزایند.
بعد از ماجرای اکران فیلم «قهرمان» و احیای سینماهای کشور حالا نوبت به فیلم‌های پرحاشیه‌ای شده است که از همان ابتدا و جدا از مسئله کرونا، اکران شان با حرف‌وحدیث‌های بسیاری همراه بود.
در این هفته‌ای که گذشت «مرتضی شایسته» دبیر شورای صنفی نمایش درباره ه فیلم‌هایی که به چرخه اکران اضافه می‌شوند از موافقت با 4 فیلم سینمایی «منصور» از ۱۹ آبان، «صحنه زنی» از ۲۴ آذرماه، «ازدواج جنجالی» و «عطر شیرین عطر تلخ» از ۱ دی‌ماه خبر داد.
حاشیه‌های «صحنه زنی» چه بود؟
فیلم «صحنه زنی» دومین فیلم علی صمدی با ساختاری متفاوت از فیلم نخست او «بی‌نامی» است و ازجمله فیلم‌های پرحاشیه‌ای است که در همان زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر هم خبرساز شد. این فیلم ازجمله فیلم‌هایی بود که در لیست اولیه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به داوران اعلام شد اما نهایتاً نتوانست به لیست نهایی راه یابد و موجب تعجب بسیاری از اهالی رسانه شد اما وقتی پایش به جشنواره جهانی فیلم فجر که رسید موفق به دریافت سیمرغ نقره‌ای بهترین کارگردانی از سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر شد.

«صحنه زنی» فیلمی بر بستر یک واقعیت هولناک
علیرضا صمدی کارگردان فیلم معتقد است واقعیت تلخ‌تر از این فیلم است و در نشست فیلم عنوان کرده است: من سعی کردم در این فیلم جرم‌نگاری کنم، فیلم درباره آفت‌های اعتیاد و فقر است و اگر آنچه در واقعیت بود را می‌ساختم، خیلی فیلم تلخی می‌شد.
مهتاب کرامتی، بهرام افشاری، پیام احمدی‌نیا، لیندا کیانی، محمد نادری، فرزانه سهیلی و مجید صالحی به همراه امید روحانی، سیامک ادیب و آتش تقی‌پور بازیگران این فیلم هستند.


اکران قریب‌الوقوع «گشت ارشاد 3»
چند روز پیش «سعید سهیلی» با اعلام خبر اکران قریب‌الوقوع فیلم «گشت ارشاد 3» بر یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های سینمای ایران در سال‌های اخیر نقطه پایان گذاشت. سهیلی در حالی خبر اکران فیلم جدیدش را اعلام می‌کند که همین چند روز پیش مرتضی شایسته، تهیه‌کننده پرکار سینما و دبیر شورای صنفی نمایش از تعیین تکلیف فیلمی خبر داده بود که به خاطر بازی ریحانه پارسا دچار حاشیه شده و در آستانه توقیف قرار دارد.
برخی از خبرگزاری‌ها از قول شایسته نقل کرده بودند که «قرار است جلسه‌ای در تهران تشکیل تا مشخص شود با توجه به‌ بازی ریحانه پارسا، سلبریتی تازه مهاجرت کرده ساکن ترکیه در فیلم «گشت ارشاد ٣»، آیا جدیدترین فیلم سعید سهیلی مجوز نمایش خواهد گرفت یا نه؟»
پرسشی که با توجه به استوری اخیر سعید سهیلی به نظر می‌رسد که به پاسخ خود دست‌یافته و فرجام سومین فیلم از مجموعه کمدی «گشت ارشاد» مشخص شده است.
فیلم سینمایی «گشت ارشاد» در سال 91 و «گشت ارشاد 1» در سال 95 ساخته شد و هردو فیلم در گیشه با استقبال خوب مخاطبان همراه شدند و پیش‌بینی می‌شود با فعالیت عادی سینما‌ها و اکران «گشت ارشاد 3» این اتفاق در سری سوم فیلم هم تکرار شود.
ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، بهنام بانی، ریحانه پارسا، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی دانایی فرد، با معرفی علیرضا خواجه نیا و با هنرمندی امیر جعفری گروه بازیگران «گشت ارشاد 3» را تشکیل می‌دهند.


پرفروش‌های این هفته سینما
«دینامیت» فیلم سینمایی است که عموماً آن را تافته جدا بافته سینمای کرونازده تعبیر می‌کنند. این فیلم با فروشی نزدیک به 21 میلیارد مدت هاست که صدرنشین سینماهای کشور قرار گرفته است. «دینامیت» پس از کش‌وقوس‌های فراوان روانه اکران عمومی شد و در شرایطی که کرونا باعث آسیب جدی به سینما شده بود و آن را دچار ورشکستی کرده بود این فیلم ورق را تا حدودی برگرداند و رکورد پرفروش‌ترین فیلم در دوران کرونا را از آن خود کرده است.

دومین فیلم پرفروش سینماها «قهرمان» اصغر فرهادی است که از این فیلم به عنوان ناجی قهر مردم با سالن‌های سینما یاد می‌کنند. این فیلم در مدت 3 هفته‌ای که از اکرانش می‌گذرد توانسته به رکورد فروش حدود 5 میلیارد تومان برسد.
فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی و نویسندگی «اصغر فرهادی» در شیراز فیلم‌برداری و ساخته‌شده است. در فیلم قهرمان امیر جدیدی، محسن تنابنده، سحر گلدوست، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی ایفای نقش می‌کنند. این فیلم در جشنواره کن 2021 حضور داشت و توانست جایزه ویژه هیات‌ داوران جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص دهد. خلاصه داستان: رحیم که به دلیل بدهی، زندانی بند مالی است برای دو روز به مرخصی می‌آید شاید بتواند طلبکارش را متقاعد کند که رضایت دهد تا او آزاد شود اما او در این دو روز با ماجرایی روبه‌رو می‌شود که هیچ‌گاه پیش‌بینی‌اش را نکرده بود.
سومین فیلم پرفروش سینماها فیلم «درخت گردو» است که تاکنون 3 میلیارد تومان فروش داشته است.
فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی در سال 1398 ساخته شده است. در این فیلم پیمان معادی، مهران مدیری، مینا ساداتی و مینو شریفی پور ایفای نقش می‌کنند. این فیلم برای اولین بار در جشنواره فجر سال 1398 به نمایش درآمد که توانست برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد از همان جشنواره باشد. همچنین در سال 1399، این فیلم به مدت یک هفته در کردستان اکران شد. خلاصه فیلم: داستان بمباران شیمیایی سردشت است این روایت در روستاهای غرب کشور اتفاق می‌افتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار